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
auto
2024. 04. 23. kedd

Tegnap a Peugeot is közzétette a saját márkajelzését hordozó járműre vonatkozó részletes adatokat a PSA Csoport tisztán elektromos kisteherautó-triójából, melyek túl sok meglepetést nem tartogattak, hiszen az e-Expert is ugyanazon EMP2 padlólemezen, ugyanazzal az elektromos hajtáslánccal pótolta a hátrahagyott belsőégésű motort, mint az Opel Vivaro-e, és a Citroën ë-Jumpy.

Az akkumulátor kapacitása szempontjából két opciója van a vásárlóknak: az 50 kWh körülbelül 230 WLTP-szerinti kilométert enged megtenni egy töltéssel, míg 75 kWh-val 330 kilométerre növekszik a hatótáv. A motor maximálisan elérhető teljesítménye és nyomatéka is változatlanul 100 kW és 260 Nm a Power vezetési módban, Normal üzemmódban 80 kW és 210 Nm, míg a leggazdaságosabb Eco 60 kW-ot és 190 Nm-t enged használni.

A DC töltési teljesítményt a Peugeot nem számszerűsítette, ám a Citroënnek köszönhetően már tudjuk, hogy a csúcs 100 kilowatt, amivel a bal első sárvédő felett elhelyezett CCS csatlakozón keresztül 30-45 perc alatt tölthető fel 80%-osra az aksi, kapacitástól függően. Standardként egy egyfázisú 7,4 kW-os fedélzeti töltő jár a normál AC töltéshez, amit opcionálisan 11 kW-os háromfázisúra cserélhetünk. Aki a Peugeot kisteherautóját választja, annak a MyPeugeot applikációt érdemes feltelepíteni a töltés állapotának követéséhez.

A három méretváltozat a Peugeotnál Compact, Standard és Long néven fut, 4,60, 4,95 és 5,30 méteres hosszúsággal. A raktér befogadóképessége 4,6 és 6,6 köbméter között alakul, míg a legnagyobb hasznos teher 1275 kilogramm. Ez azonban csak a legnagyobb, Long változatra igaz, az 50 kWh-s aksival – a legkisebb tömeget a 75 kWh-s Standard tudja elcipelni (1002 kg), a többi kombináció teherbírása ezek közé esik, ám a Compact nem választható 75 kWh-s akkuval. Testvéreihez hasonlóan az e-Expert is legfeljebb 1000 kg vontatására képes.

Az elektromos hajtáslánc jellegzetességeinek megfelelő kijelzőkön és vezérlőkön kívül annyi változtatás történt a hagyományos meghajtású Experthez képest, hogy eltűnt a kézifék-kar, helyette elektromos rögzítőféket építettek be a franciák.

Az e-Expert piaci bevezetése 2020 második felében indul, ez nálunk várhatóan a jövő évre tolódik. A vételárat a Peugeot  júniusban jelenti be.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.