Majdnem pontosan egy hónappal az ID.3 First Edition forgalmazásának megkezdése előtt megnyitott a Volkswagen új generációs termékeit népszerűsítő legelső ID. Store a drezdai Transparent Factory területén. Nevének jelentésével ellentétben a helyszín nem közvetlen értékesítési pontként szolgál, hanem sokkal inkább a Tesláéhoz hasonló bemutatóteremként, ahol az érdeklődők minden kérdésükre választ kaphatnak a gyártó villanyautóival kapcsolatban, és ha a megrendelés mellett döntenek, a személyzet segít nekik elvégezni a konfigurációt is. A Volkswagen üzleti modellje azonban nem hagyja ki a kereskedéseket, amelyen keresztül a tényleges vásárlás megtörténik – a vásárlók az átvételhez preferált helyszínt is ki tudják itt választani. Az átlátszó falú drezdai létesítményben lévő ID. Store állandó jellegű, ellentétben azzal, ami július végén a müncheni gyárterületen nyílik majd meg. Az ID.3-at ott is megtapogathatják a látogatók, ám ezen helyszín központi témája a villanyautó-töltés és a töltőinfrastruktúra lesz. A későbbiekben újabb kiállítótermek nyitják ki kapuikat szerte Németországban, várhatóan a zwickaui létesítmény is otthont ad egynek, ahol már jelenleg is tart az első MEB-padlólemezes villanyautó sorozatgyártása. A hasonlóan magasan digitalizált kiállítótermek egyébként egyre gyakoribbá válnak az autógyártók körében, például a Polestar, és a kínai Byton is ily módon igyekszik magához csábítani a vásárlókat. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!