Kedden kezdetét vette a Mazda legelső tisztán elektromos meghajtású modelljének sorozatgyártása a hirosimai Ujina létesítményben – jelentette be az autógyártó egy sajtóközleményben, ám sajnos a gyártósorról nem tett közzé fotókat. Az MX-30-as kompakt crossoverrel a japánok sajátos módját választották a villanyautó-fejlesztésnek, a minél nagyobb hatótávra való törekvés helyett ugyanis azt az akkuméretet keresték, amelynek előállítása kellően alacsony széndioxid-kibocsátással jár, de az általa nyújtott hatótáv még nem riasztja el a vásárlókat a járműtől. Így került egy 35,5 kWh kapacitású akkumulátor a padlóba, amivel az MX-30 körülbelül 200 kilométeres távolságba tud elgurulni a WLTP szerint két töltés között. A modellel bevezetett e-Skyactiv hajtásláncban egy 107 kW-os (145 lóerős) villanymotor hajtja az első kerekeket. A relatíve kis méretű aksi leggyorsabban körülbelül 40 perc alatt tölthető fel 80%-ra, legfeljebb 50 kW teljesítménnyel DC forrásból. Az elektromos Mazda rendelése már megkezdődött, Magyarországon állami támogatás nélkül legolcsóbban 10 990 900 forintos indulóáron lehet hozzájutni a GT változathoz a gyártó honlapja szerint. A legelső kiadás, melynek kiszállítása Európában 2020 őszén kezdődik, 11 399 900 forintról indul. Míg előbbi az új elektromos autó pályázaton 2,5 millió forint támogatásra jogosult, utóbbi a 11 milliós határ átlépése miatt már csak 500 ezer forint állami segítséget kap. Hacsak nem tudnak faragni az árából 400 ezer forintot. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!