A Zero Emission Tokyo stratégiában foglaltak szerint 2050-re nettó nulla széndioxid-kibocsátású metropolisszá válik a japán főváros, ennek teljesítéséhez pedig lassacskán az élet minden területén kezdenek megjelenni a környezetbarát technológiák. Például a városi tűzoltóságnál, ahol a Nissannal és az önkormányzattal folytatott szoros együttműködés eredményeként szolgálatba állt az első tisztán elektromos mentőautó.
Mivel a Nissannak egyelőre nincs olyan zéró kibocsátású haszongépjárműve, mely erre a célra alkalmas lehetne, a gyártó egy Európában is kapható, hagyományos meghajtású NV400-as kisbuszt alakított át. Ez a jármű 5,548 x 2,070 x 2,499 méteres dimenzióival elegendő teret kínál 7 személy szállítására oly módon, hogy megengedhető legnagyobb össztömege nem haladja meg a 3500 kilót. A japánok két lítium-ion akkumulátort szereltek a hajtásláncba, a 33 kWh-s fő akkupakk mellett egy különálló 8 kWh-s csomag biztosítja az elektronikus orvosi műszerek, valamint a légkondi működését. A kisebbik aksi maximum 1,5 kW-tal, a nagyobbik legfeljebb 7 kW-tal tölthető AC hálózaton, míg DC töltésre alkalmas csatlakozót nem kapott a jármű, így egy teljes lemerülés után körülbelül 6-7 órára biztosan szüksége van az elektromos NV400-nak, hogy újra teli aksikkal induljon életet menteni.
A mentősök szerint az elektromos hajtás legnagyobb előnye ezen felhasználás során a zajhatások és a rezgés szinte teljes hiánya, ami nem elhanyagolható szempont egy kritikus állapotban lévő beteg esetében, vagy ha érzékeny eszközöket kell kezelni útközben. A villanyautó üzemeltetési és karbantartási költsége ráadásul a töredéke annak, ami egy ugyanilyen, de belsőégésű motorral hajtott kisteherautóval járna. Az elektromos Nissan NV400 hordozható energiaforrásként is használható áramkimaradás, vagy természeti katasztrófa esetén, amikből Japánnak bőven kijutott.