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
auto
2024. 04. 19. péntek

Legkorábban 2021 elején érkeznek meg az európai kontinensre a legelső tisztán elektromos Ford Mustangok a koronavírus okozta gyárleállások miatt, derült ki a gyártó által kiküldött tájékoztató e-mailekből. Elsőként egy brit megrendelő tette közzé a rossz hírt tartalmazó üzenetet a Mach-E fórumon, majd francia és holland nemzetiségű internetezők is csatlakoztak, akiket ugyanúgy a 2021-es kiszállításról értesített a Ford.

Forrás: Mach-E Forum

Az Egyesült Királyság mellett Norvégia lett volna a Mustang Mach-E legelső európai piaca, de az itteni csúszásról már áprilisban érkeztek hírek. Akkor a gyártó 2020 novemberét jelölte meg a szállítás kezdeteként, hozzátéve, hogy Európa hamarabb megkapja a villanyautót, mint az Egyesült Államok. Mint most kiderült, ez nem így van, a michigani autógyártó szóvivője kommunikációs tévedésnek nevezte ezt az állítást, és leszögezte, hogy mindig is egyidejű megjelenés volt tervbe véve. Jelen állás szerint az amerikai kiszállítás a körülbelül két hónapos leállás ellenére sem tolódik át a jövő évre, hanem még az év végén megkezdődik, ám a mexikói gyárból történő szállítás miatt Európába, így tehát Norvégiába is csak 2021 elején érkezik meg az autó. „Mindig is azt mondtuk, hogy a Mach-E idén érkezik. Még mindig ez a helyzet. Sosem mondtunk konkrét hónapot” – tette hozzá a szóvivő az amerikai piaci bevezetés idejét tisztázva.

Végleges vételár egyelőre nem ismert, de az előzetes brit információk szerint a belépő szintű, normál hatótávú és hátsókerék-meghajtású típus körülbelül 40 270 fontról indul, ami jelenleg 15,7 millió forintnak felel meg.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.