Június közepén elindul az elektromos autók vásárlását ösztönző állami támogatás, aminek keretében a 11 millió forint alatti árú autókra 2,5 millió forint segítség igényelhető. A hónap első felében minden nap bemutatunk egy autót, ami befér 11 millió forint alá, hogy segítsük a kínálatban való eligazodást. Igyekszünk összefoglalni az egyes típusok legfőbb jellemzőit, valamint összeszedjük azokat az extrákat, amiket valószínűleg már nem lehet beválogatni az autóba. A cikksorozat további típusokat bemutató részei ide kattintva olvashatók.
Hyundai Ioniq electric (38 kWh)
Villanyautó teszt: Hyundai Ioniq electric (38 kWh)
Minden eddigi cikkünk a Hyundai Ioniq-ról
Fontosabb műszaki adatok
Akkumulátor kapacitás (bruttó/nettó) | 40,4 / 38,3 kWh |
WLTP hatótáv | 311 km |
DC töltési idő 10-80% | kb. 55 perc |
AC fedélzeti töltő teljesítménye | 7,2 kW (1 fázis 32 A) |
AC töltési idő 0-100% | 6 óra 15 perc |
Villanymotor teljesítménye | 100 kW |
Villanymotor nyomatéka | 295 Nm |
Végsebesség | 165 km/h |
Hosszúság | 4470 mm |
Szélesség | 1820 mm |
Magasság | 1450 mm |
Tengelytávolság | 2700 mm |
Üres tömeg | 1527 kg |
Csomagtér térfogata (ledöntött hátsó ülésekkel) | 357 liter (1417 liter) |
Tesztfogyasztás fix sebességgel (80/90/100/110/120/130 km/h) | 11,8 / 13,5 / 14,8 / 16,9 / 18,4 / 20,8 kWh |
DC töltési görbe 50 kW villámtöltőn
Árak, felszereltségek
Felszereltség | Listaár | Állami támogatással csökkentett ár |
---|---|---|
Comfort | 10 999 000 Ft | 8 499 000 Ft |
Premium | 12 099 000 Ft | 11 599 000 Ft |
Executive | 12 899 000 Ft | 12 399 000 Ft |
Mi az, ami nem fér be a 11 millió forintos árba?
- Sávkövető automatika (LFA) (a sávelhagyás figyelmeztetés alapfelszereltség)
- Holttér figyelő és mögöttes keresztirányú forgalomfigyelő
- LED első fényszórók
- Elektromosan behajtható külső visszapillantó tükrök és belső hangulatvilágítás
- Tetőablak
- Parkolást segítő rendszer
- Króm külső és belső kilincsek
- Vezeték-nélküli telefontöltő
- Légbeömlők a hátul ülők számára
- Fényre sötétedő belső visszapillantó tükör
- Hőszivattyús fűtőrendszer
- Adaptív sebességtartó és korlátozó automatika
- Navigáció
- 10,25″ középső érintőképernyő helyett meg kell elégednünk a 8″ képernyő mérettel, és le kell mondanunk az Infinity prémium audiorendszerről, a DAB rádióról, valamint opcionálisan BlueLink mobiltelefonos távvezérlésről. Mindkét rendszer tartalmazza az Apple Carplay és Android Auto támogatást és a tolatókamerát, így a telefon képernyő kiterjesztésével a navigáció hiánya egyszerűen pótolható.
Pro
- Az autó a teljes jelenlegi villanyautó kínálatban talán a legjobb fogyasztással büszkélkedhet, egyedül a Tesla Model 3 képes megszorongatni, amely már más árkategóriában játszik.
- Folyadékhűtéses akkumulátor, így a töltési sebesség hosszú úton, sok egymást követő villámtöltés esetén sem csökken, és valószínűleg az akku élettartama is meghálálja majd.
Kontra
- Az alacsony építési mód miatt szűk hátsó fejtér és a csomagtér magassága is lehetne nagyobb.
- Visszafogott DC töltési sebesség.
Kérdésed van az állami támogatással kapcsolatban, de nincs kedved a teljes pályázati kiírást végigböngészni?
Kezd az általunk összegyűjtött gyakori kérdésekre adott válaszokkal.