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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Sorra veszik fel a tisztán elektromos meghajtást a PSA Group és a Toyota együttműködéséből származó kisteherautók és mikrobuszok, a Citroën Jumpy, Peuget Expert, Opel Vivaro, valamint a Toyota ProAce után most a Peugeot Traveller is bemutatkozott kibocsátásmentes változatban. Valamennyi villanyautóba ugyanaz az elektromos hajtáslánc kerül a valenciennesi gyárban, apró különbségeket a dizájnelemekben találhatunk, illetve míg egyes típusok áruszállításra készülnek, másokat személyi fuvarozásra rendezett be a gyártó. Az eddig bemutatott járművek között a legnagyobb eltérés az akkumulátorra adott garanciában található, mely tekintetben a Toyota ProAce furgonja kilóg a sorból a maga 15 év/1 millió kilométerével a PSA járműveinek 8 év/ 160 ezer kilométerével szemben.

Toyota Proace Electric: 15 év garancia az aksira

A Peugeot e-Traveller személyszállításra született, felhasználási területétől függően (taxi, reptéri transzfer, üzleti fuvarozás, VIP, szabadidő, stb.) minimum 5, maximum 9 fő számára kínál ülőhelyet, változtatható ülés-elrendezéssel. Kilenc fős kialakítással 1500 liternyi csomagtér marad az autóban, öt fő esetében ez 3000 literre nő, de a hátsó két sorban lévő ülések eltávolításával akár 4900 liternyi helyre is lehet cuccokat pakolni. Hosszúság szerint három méretváltozat választható (Compact – 4,6 m; Standard – 4,95 m; Long – 5,3 m), melyek magassága egységesen 1,9 méter a parkológarázsokba való bejutás érdekében.

A francia kisbuszban három vezetési mód segíti az energiával való takarékoskodás, illetve a számunkra szükséges teljesítmény közötti megfelelő egyensúly elérését: az Eco, Normal, és Power módok közül az utóbbi a legerősebb, melyben 100 kW (136 lóerő) teljesítmény és 260 Nm nyomaték érhető el. A végsebesség 130 km/h, a nulláról százra való gyorsulás pedig 13,1 másodpercbe telik.

A hatótáv ugyanúgy alakul, mint a testvéreknél, 50 kWh-s aksival 230 kilométer a legnagyobb távolság, amennyit elmegy az autó egy töltéssel a WLTP szerint, 75 kWh-val pedig 330 kilométeren tetőzik a hatótáv. A töltéshez standardként egy 7,4 kW-os fedélzeti töltő jár, ami opcionálisan háromfázisú 11 kW-ra cserélhető. A DC villámtöltéshez szükséges CCS csatlakozó sem maradt le az elektromos Travellerről, 100 kW-on 30, illetve 45 perc az akku feltöltése 80%-ra.

A Peugeot új kisbusza 2020 második felében jelenik meg Európában.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.