PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 16. kedd

Az immáron kizárólag tisztán elektromos meghajtással épített új Fiat 500-as március elejei bemutatójakor még csak a lenyitható tetejű kabrió változat vált elérhetővé, most viszont az autó megjelent és foglalható keménytetős, ferdehátú karosszéria-kialakítással is. Ez egyelőre szintén a La Prima elnevezésű limitált kiadásban választható, mely az easyWallbox fali töltővel együtt 34 900 euróba kerül, de a gyártó ígéretei szerint a belépő modell után érkeznek olcsóbb változatok is.

Csak elektromos lesz az új Fiat 500-as

A la Prima hatchback panorámás napfénytetővel és új, erőteljesen kihangsúlyozott hátsó spoilerrel különbözteti meg magát testvérétől, valamint három vadonatúj festésopciót is hozott magával. Az alapfelszereltséghez tartozik a full LED fényszóró, 17 colos gyémántmintás alufelnik, krómberakású oldalpanelek, és az eco-bőrből készült műszerfal és üléskárpit.

A műszaki tulajdonságok nem változtak, a lítium-ion akkumulátor kapacitása 42 kWh, ami körülbelül 320 kilométeres WLTP-szerinti hatótávot ad ennek a városi apróságnak. A maximális töltési teljesítmény DC hálózaton 85 kW, amivel a Fiat szerint akár 5 perc is elég lehet arra, hogy 50 kilométert, azaz egy átlagos napi használatra elegendő távolságot beletöltsünk az autóba. A villanymotor teljesítménye 87 kW, a végsebesség 150 km/h-n korlátozódik, a 0-100 km/h közötti gyorsulás pedig kereken 9 másodperc alatt megvan. Az utastérben egy 7 colos full TFT kijelző mutatja a fontosabb adatokat, és egy 10,25 colos érintőkijelzőn keresztül férhetünk hozzá a UConnect 5 infotainment rendszerhez, amiben Wireless CarPlay és Android Auto is elérhető.

Az új generációs Fiat 500 divatosságára és technológiai megújulására utalva a márka elnöke nemrég „városi Teslának” nevezte a kisautót, hozzátéve, hogy annak ellenére nagy sikert vár a járműtől, hogy tudja, ez a modell drágább egy átlagos városi autónál.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.