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
auto
2024. 04. 20. szombat

Újabb hónapokat csúszik a VW ID.3

elektromos autó

Ejj. De nem jó megint erről írni, de mivel itthon is sokan várják az autót, fontosnak tartjuk, hogy folyamatosan tájékoztassuk olvasóinkat a VW ID.3 gyártásának és elérhetőségének állapotáról. Különösen releváns ez most, hiszen jövő héten indul újra az állami villanyautó pályázat és sokaknál kérdés, hogy várjanak-e német márka új elektromos autójára, avagy inkább válasszanak egy másik típust.

Hosszú az út

Amikor 2019 november elején elindult az ID.3 gyártósora, a cég azt ígérte, hogy 2020 közepén, nyarán lehet majd átvenni az első autókat, de volt olyan forrás, amelyik második negyedévet emlegetett. Ebből nagyjából mindannyian júniusra tippeltünk.

Természetesen sokan furcsállották, hogy miért kell 8 hónapot várni a gyártás megkezdése és a kiszállítások között, de a cég ezt megmagyarázta azzal, hogy egyrészt folyamatosan építik át a zwickaui gyárat és állítják le a füstösek gyártását, másrészt átfogó tesztprogramot indítanak és az első autókat az alkalmazottak kapják meg, hogy azok folyamatos napi használat mellett segítsenek tökéletesíteni a végső terméket.

Egyre több a sötét felhő a VW ID3 felett

Aztán persze jött a koronavírus és a már sokszor tárgyalt szoftver gondok és a kiszállítási dátum körüli mondatok is változtak. Ekkor már csak arról volt szó, hogy akik előrendeltek  június 17-től konfigurálhatnak, az autókat pedig augusztusban kapják majd meg. 

Most a villanyautók kölcsönzésével és Youtube csatornájukon tesztelésével is foglalkozó német Nextmove osztott meg újabb részleteket, mivel levelet kaptak a Volkswagentől a további menetrend kapcsán.

Július, szeptember, 4. negyedév

A konfigurátor jövő heti megnyitása után a következő mérföldkő július közepe lesz, amikor is megnyílik a weboldal mindenki más előtt is. Így aki lemaradt, vagy akinek túl drága volt a 1st Edition, azok is tudnak majd autót rendelni nagyjából 1 hónap múlva, de hogy ők mikor kapják meg a kocsikat, azt még nem tudjuk.

Az első kocsik kiszállítását most Németországban az év 37. azaz szeptember második hetére ígérik, de még ez sem vonatkozik az összes 1st Edition rendelésre.

A levél szerint az autók limitált szoftverrel lesznek kiszállítva, például nem működik majd az App Connect, így nem tudjuk mobiltelefonunk képernyőjét tükrözni a kocsi kijelzőjére és a HUD, azaz a szélvédőre vetített műszerek távolsági funkciói sem lesznek még bekapcsolva.

Forrás: Nextmove

Ezért a VW létrehozza a 1st Mover-Club-ot, amibe azon vásárlók jelentkezését várják, aki szeretnének segíteni az autó fejlesztésében és hajlandóak így átvenni a kocsit, illetve folyamatosan visszajelzéseket adni a gyárnak. Faradozásaikért cserébe, amennyiben a VW-től lízingelik az autót, az első 3 havi díjt elengedi a cég.

Forrás: Nextmove

Mindenki más majd 2020 negyedik negyedévében kapja meg a 1st Edition rendelését – de itt hónapot nem jelöltek meg, így nem biztos, hogy ez októbert jelent. Itthon a forgalmazó július közepére prognosztizálja az első 80 rendelés véglegesítést, de kiszállítási dátumot még nem jelöltek meg.

Júliusban kezdődhet az ID.3 hazai forgalmazása

A NextMove német nyelvű videója alább található és működik hozzá a Youtube automatikus felirat generálója, amihez be lehet kapcsolni a magyar nyelvű fordítást is, ha valakinek szüksége van erre.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.