PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 20. szombat

Kacsa volt a nagyobb Model 3 aksi, de 400 mérföldes lett a Model S

elektromos autó

Két, a Teslával kapcsolatos hírünk van mára- az egyik egy hivatalosan cáfolt kacsa, a másik viszont szó szerint mérföldkő.

Model 3 –  100kwh aksival

Az elmúlt napon érdekes pletyka járta körbe a villanyautós oldalakat egy nagyobb, 100 kWh kapacitású Model 3 verzióval kapcsolatban.

A fenti kép – a pletyka szerint –  egy gyári tesztelésre használt Model 3 képernyőjéről készült, ami a szervizmenüben  azt mutatja, hogy az autóban 100 kWh-s aksi van. A típus jelenleg gyártott legnagyobb hatótávú verziója a Long Range AWD, amely az európai WLTP szabvány szerint 560, az amerikai EPA mérés szerint 518 kilométeres hatótávra képes. Ebben a verzióban most egy 75 kWh-s aksi van, így ha megkapná a 100-as pakkot, valószínűleg 700 kilométer körüli eredmény jönne ki.

A kép hitelességét nem tudta senki igazolni, de nem tűnt teljesen hihetetlennek, tekintve hogy közeleg a Tesla Battery Day, amikor is lerántják a leplet a következő generációs aksikról és Musk még egy élő demót is ígért. Belefért volna, ha a 4 éve tervezett 75 kWh-ás Model 3/Y aksipakk kap egy új, nagyobb upgradet az új cellákból és ez már egy prototípusban furikázik.

A szenzációt azonban nem más, mint maga Elon Musk cáfolta meg ma Twitteren, amikor is megosztotta hogy sem a 3-ashoz, sem az Y-hoz nincs fejlesztés alatt nagyobb kapacitású akkupakk.

 

Model S 400 mérföld felett

Ami viszont biztosan nem átverés az a Model S legújabb verziójának megnövekedett hatótávja.

Amikor idén február közepén legutóbb módosult az autó hatótávja, Elon Musk már akkor azt pedzegette, hogy, az akkor elért 390 mérföld még nem az út vége és akár többet is ki tudnak hozni abból a 100-as aksiból, csak új kerekek/gumik kellenek.

Még nagyobb lett a Tesla Model S/X hatótávja

Később arról is szó volt a legutóbbi pénzügyi jelentés kapcsán, hogy már el is érték volna a 400 mérföldes küszöböt, de – állítólag – teszt közben hibát vétett az amerikai hivatal az EPA, ugyanis egyik emberük a mérést megelőző este nyitva hagyta az ajtót az autó pedig emiatt készenléti üzemmódban maradt a sofőrre várva – ezt egyébként a hivatal vitatta. A Tesla szerint ez ugyan csak keveset merített az aksin, de ahhoz elég volt, hogy a lélektani határ áttörése elmaradjon.

Ezzel készül a Tesla: 400 mérföldes Model S, Tesla légkondi, 1 milliárd kereszteződés

Nos, most megtörtént az új teszt és valóban, 402 mérföldet azaz 647 kilométert ért el az autó. Ez az amerikai EPA szabvány szerinti eredmény, arról nincs hír a WLTP hatótáv is módosul-e majd.

A cég blogbejegyzésben tetté közzé a jó hírt és nem mulasztották el megemlíteni, hogy a 100-as akkucsomag bemutatása óta ez összesen 20%-os javulást jelent. A változás egyébként részben visszamenőleges lesz, mivel minden 2020 január közepe óta gyártott Model S Long Range Plusra vonatkozik. Ezek az autók is már így készültek, csak a hivatalos tanúsítvány nem volt meg eddig.

A gyártó azt is megosztotta, hogy mi vezetett ehhez az eredményhez. A Model 3 és Y gyártásából tanultakat alkalmazták a frissített S és X esetén is és az új ülések, valamint az akkupakkban és a hajtásláncban használt könnyebb anyagok bevezetésével. Fontos szerepe volt még az új Tempest fantázianevű felniknek és az új gumiknak, amelyek önmagukban is 2%-ot javítottak a hatékonyságon. De ugyanennyit jelentett, hogy a hátsó motornál új olajpumpát alkalmaznak, az elsőnél pedig finomítottak a váltón (áttéten). Végül az új Hold funkció bevezetésével már elérhető az egy pedálos vezetés a Teslákban is és így már a regeneratív fékezés az utolsó centiméterig aktív.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.