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
auto
2024. 04. 19. péntek

A mindössze másfél napig elérhető elektromos autó vásárlását ösztönző állami támogatás igénylőit kértük önkéntes adatszolgáltatásra tegnap egy űrlapon. Ezúton is köszönjük mindenkinek, aki időt szánt a válaszokra! A kérdőív még mindig nyitva, örömmel vesszük, ha ide kattintva további pályázók is kitöltik.

Bő egy nap alatt kimerült az 5 milliárdos keret

A 11 millió forint alatti személygépkocsi kategória a legnépszerűbb

Nem meglepő módon a pályázók 69%-a a 2,5 milliós támogatással szeretne személygépkocsit vásárolni. Ebben a kategóriában toronymagasan a Renault Zoe tűnik a legnépszerűbbnek, legalábbis azok 26% ezt a modellt szemelte ki, akik döntöttek már a típust illetően. Második helyen a 39 kWh akkuval rendelkező Kia e-Niro áll, 15%-os részesedéssel. A dobogó harmadik fokán két versenyző osztozik, a Hyundai Ioniq és a Nissan LEAF 40 kWh változata egyaránt 9-9 százalékot kapott. A következő helyezésnél szintén holtverseny alakult ki, a Hyundai Kona 39 kWh-ás változata és a Peugeot e-2008 iránt 6-6% érdeklődik. Az Opel Corsa-e 4%-ot kapott. A válaszadók 3%-a a Volkswagen ID.3 típust jelölte meg, bár hivatalos árlista hiányában egyelőre csak remélhetjük, hogy az alapmodell befér 11 milliós értékhatárba. A listán szerepel még a Peugeot e-208, a Mini Cooper SE, a Smartés a Mazda MX-30 is, de 16% még nem döntötte el, hogy melyik típus a favoritja.

Félmillióért nem sokan indulnak

Ahogy az sejthető volt, az 500 ezres támogatásért kevesebben vállalják az ügyintézés nehézségeit, a kitöltők kevesebb mint 1%-a jelölte meg ezt az értékhatárt. Az egyetlen típus ebben a sávban a BMW i3.

A taxisok mind ugyanazt a típust akarják

A taxi és személygépkocsis személyszállítás kategóriába esik a kérdőívünk alapján pályázók 19%-a. Az autó típusát tekintve nem volt sok dolgunk az adatok feldolgozásánál, ugyanis aki már döntött, mind a Kia e-Niro nagy akkus, 64 kWh-ás változatát választotta.

Robogónál a többség még bizonytalan

A kitöltők 11%-a tervez segédmotoros kerékpárt vásárolni, de róluk nem tudjuk, hogy milyen típust fognak választani.

A pályázók fele még válogat, de akad aki már megrendelte

Bár hivatalosan a pályázat benyújtása előtt nem köthető meg a szerződés, a kitöltők 15%-a azt jelölte meg, hogy már megrendelte a járművet. Valószínűleg esetükben szóbeli, előzetes megállapodásról lehet szó. A válaszadók 49%-a pedig még nem döntötte el véglegesen, hogy milyen típust fog választani.

Amennyiben valaki csak utólag jönne rá, hogy nem jól választott, azok számára jó hír, hogy a közhiedelemmel ellentétben van lehetőség a támogatással vett autó eladására a fenntartási időszak alatt is.

Így adhatod el az állami támogatással vásárolt elektromos autót

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.