PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL2h5dS1rYW1wYW55b2stZXYtaGF2YXNwcm9kdGVydi0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTE5NDB4NTAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
auto
2024. 03. 29. péntek

Úgy látszik a 2,5 milliós állami támogatás 11 millió forintos vételár határa alaposan felforgatta az állóvizet, mivel még a pályázat lezárulta után is egymásra licitálnak a márkaképviseletek az elektromos autók áraival. Mivel ez ügyben gyakori a félreértés, így érdemes elismételni, hogy a pályázat benyújtásától a bírálati időn át, egészen a 90 napos szerződéskötési határidő végéig van időnk autót választani, így még nem feltétlenül döntötte el mindenki, hogy melyik típust választja.

A Peugeot is ez utóbbi csoportból igyekszik újabb vevőket toborozni.

Még nagyobb  kísértés

Kezdjük először a dolgok anyagi oldalával:

  • Az e-208 esetében az alap, Active felszereltségi szint 260 ezer forinttal kerül kevesebbe mostantól, így a legolcsóbb kis oroszlánt állami támogatással már 7.730.000 forintért hazavihetjük.
  • Az e-208 második, Allure felszereltségi szintje 1.335.000 forinttal kerül kevesebbe, így ez a változat már befér a 11 milliós küszöb alá. Állami támogatással 8.230.000 forintba kerül mostantól.
  • A bátyus e-2008 Acitve nevű belépő modellje mostantól 200 ezer forinttal kerül kevesebbe és így már akár 8.290.000 forintért megvásárolhatja aki sikeresen pályázott.

A fenti árcsökkenés önmagában is örvendetes, de további következményei is vannak.

Nesze neked fapad

Ezzel párhuzamosan, megszűnik a 208 Active+ felszereltségi szintje, ami egy jó kombináció volt, de mostantól az alapverzió vásárlói akár 770 ezer forintnyi extrát is összeválogathatnak és még mindig beleférnek a támogatási árküszöbbe. Így akár egy 3 fázisú 11kW-os AC töltő, első-hátsó radarok és tolatókamera, fűthető és behajtható tükrök, elektromos hátsó ablakemelők, ülésfűtés sőt akár a kedvenc színünk választható opció lett. Jobbat mondok: ez így együtt is mind belefér.

A 208 esetén azonban a legjobb hír, hogy így bekerül a támogatható autók körébe az Allure is amiben az a rendkívül tetszetős 3D műszerfal is megtalálható már. Ráadásul még itt is marad 270 ezer forintnyi levegő felfelé az extrákra. Az Allure egyébként eleve tartalmaz jó pár dolgot az Activehoz képest, így például félbőr kárpit, tolatóradar, elektromos és fűthető ill. behajtható tükrök, és 16″-os könnyűfém fenik járnak hozzá. De vannak olyan extrák is, amik az alapmodellhez nem is rendelhetőek, ellenben itt már kérhetjük, mint például  kulcs nélküli nyitás és indítás, panoráma tető, adaptív tempomat és sávtartó, a QI mobiltöltő, vagy a nagyobb és mutatósabb 10″-os középső képernyő.

Az e-2008 Active esetében is lehet még 210 ezer forintnyi extrát venni. Hasznos kombináció lehet például az ülésfűtés és a tolatókamera, a LED ködlámpák amelyek a kanyarvilágítást is szolgáltatják a fűthető és behajtható tükrökkel, de a 3 fázisú AC töltő is belefér még.

Az új e-208 árlista itt található, az e-2008 áraiért pedig ide kell kattintani.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.