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
auto
2024. 04. 23. kedd

NHTSA vizsgálat indult Teslák memóriahibái miatt

elektromos autó

Az Egyesült Államok Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Igazgatósága (NHTSA) vizsgálatot indított a 63 000 db Tesla Model S autót érintő médiavezérlő egység meghibásodással kapcsolatban, közölte a Reuters.

A vizsgálat alapja 11 beérkezett panasz a médiavezérlő egység meghibásodásával kapcsolatban, amely az érintőképernyő működésképtelenségét eredményezte. Az egység meghibásodása miatt elvesztek az audiovizuális funkciók, azaz működésképtelen lett az infotainment rendszer, a navigációs rendszer, az internet böngésző és a tolatókamera, tájékoztatott az ügynökség. A meghibásodás oka a memória elhasználódása. Az NHTSA szerint a probléma nem érinti a járművezérlő rendszereket.

A hiba a 2012 és 2015 között gyártott Tesla Model S autókban jelentkezett, bár a Tesla ugyanazt a médiavezérlő egységet építette be 2012-től 2018 elejéig összesen 159 000 db Model S-be, valamint a 2016 és 2018 között gyártott Model X-ekbe.

A problémát jelentő egység Nvidia Corp (NVDA.O) Tegra 3 processzort használ, integrált 8 GB-os eMMC NAND flash memóriaeszközzel, melynek élettartama az írás-olvasási vagy törlési ciklusok száma alapján véges az NHTSA álláspontja szerint.

Életveszélyesek a Teslák, vagy csak túl magas az árfolyam?

Egyes ügyfelek szerint a hiba következményeképp az autó nem tölthető fel. Mások szerint a közlekedésbiztonságra is hatása lehet a problémának. Az egyik tulajdonos például arra panaszkodik, hogy nem tudja használni a légkondicionálót, így problémát okoz a szélvédő páramentesítése is. A panaszok arra is kitértek, hogy a Tesla a tulajdonosokkal kívánja megfizettetni az egység cseréjét azoknál az autóknál, melyeknél a garancia már lejárt.

Az Nvidia és a Tesla egyelőre nem nyilatkozott a problémával kapcsolatosan.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.