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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Tavasz óta várják a villanyautósok és a részvényesek a Tesla nagy bejelentését egy akkumulátor-technológiai áttörésről, de jött a koronavírus és a halogatás. Április elejétől csak határozatlan dátumokat Twittelt Elon Musk, összevonták a szintén elhalasztott részvényesi tájékoztatóval. A legfrissebb információk pedig arról szóltak, hogy őszre halasztják az eseményt, de kis kárpótlásként a résztvevők betekintést kapnak az akkumulátorgyártás folyamatába is.

Mikor jön végre a Tesla akku-nap és a 7 üléses Model Y?

Tegnap azonban végre bejelentették, hogy szeptember 22 az a nap, amit érdemes megjelölni a naptárban. A rendezvénnyel kapcsolatban számos találgatást olvashattunk már. Sokan számítanak a 100 dollár/kWh határ átlépésére, de a Maxwell korábbi felvásárlása kapcsán új fejlesztésekben is reménykedhetünk. Jeff Dahn, a Tesla házon belüli akku-kutatója korábbi publikációi alapján 1 millió mérföld élettartamú akkumulátort is várunk előbb vagy utóbb.

Giga Berlin: kisebb lesz, mint az eredeti terveken?

A közelmúltban arról olvashattunk, hogy a németországi Giga Berlin építkezésnek már nem része egy eredetileg akkumulátor üzemnek tervezett gyártócsarnok. Ennek egyik oka az lehet, hogy máshol gyártják majd, esetleg külső beszállítótól vásárolják az itt gyártott autók számára az akkumulátorokat, de sokan abban bizakodnak, hogy olyan jelentős áttörést ért el az amerikai gyártó akku-fronton, hogy a korábbi tervekkel ellentétben már nem lesz szükség egy hatalmas épületre az akku gyártáshoz, mert a gyártósor elfér majd jóval kisebb alapterületen is.

Új Tesla akku: 1,6 millió kilométer és 20 éves élettartam

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.