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
auto
2024. 04. 20. szombat

Ausztriában gyártják az elektromos BMW-k újdonságát

elektromos autó

Az ausztriai Steyr városában készül a BMW ötödik generációs eDrive hajtásláncának újdonsága, az a vázszerkezet, amely a korábbitól eltérő módon egyedül szállásolja el a villanymotort, váltót, és teljesítményelektronikát, nagy mértékben csökkentve ezzel az alkatrészek helyigényét. Ez az új, kompakt megoldás, mely a müncheni prémium autógyártó következő generációs tisztán elektromos modelljeinek jellemzője lesz a napokban bemutatott iX3-tól kezdődően, nemcsak értékes helyet takarít meg az autóban, de skálázhatóságával a gyártást is rugalmasabbá teszi, egyetlen gyártósoron többféle méretben és teljesítmény számára termelhető. A BMW összesen öt változatról tesz említést a sajtóanyagában.

Ennyibe fog kerülni a BMW új villanyautója

A fém öntése az eDrive váza számára még a bajorországi landshuti létesítményben történik, ám a 22 kilogrammos egységek mechanikai feldolgozása már az osztrák üzem feladata. Az elektromos meghajtás működéséért felelős alkatrészeket ezután Dingolfingban szerelik be, ahol nemrég nyitott új fejlesztési központot, és indította el az új generációs hajtásrendszer sorozatgyártását a BMW.

Évi félmillió elektromos BMW-hez készül hajtáslánc Dingolfingban

A BMW iX3 gyártása Kínában történik, de az osztrák és német gyárak termékei az i4 és az iNEXT megjelenésével 2021-től európai BMW-kbe is bekerülnek. A steyri létesítmény éves kapacitását 2025-ig több szakaszban növeli 460 000 darabra a gyártó, de azt egyelőre nem tudni, hogy ezen hány tisztán elektromos modell fog osztozni az évtized közepén. A dingolfingi hajtáslánc-gyár kapacitása ennél sokkal magasabb – már 2022-ben évi félmillió egység –, mivel a villanyautók új nemzedékén kívül az i3, valamint a plug-in hibrid modellek számára is itt készül a villanymotor.

Steyr már egyébként is kulcsfontosságú helyszín a BMW számára, évente 1,2 milliós darabszámban potyognak le a benzin- és dízelmotorok az itteni gyártósorokról, így a mintegy 4500 főt foglalkoztató létesítmény a vállalat legnagyobb motorgyára. Most pedig az elektromobilitási stratégiában is fontos szerephez jut.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.