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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

700 kilométer feletti hatótávval jön a Merci új villanyautója

elektromos autó

Több mint 700 kilométeres hatótávot ígér a Mercedes-Benz a modellpaletta csúcsán elhelyezkedő EQS villanyautójának, erről Ola Kallenius vezérigazgató beszélt nemrég egy a részvényesekkel közösen tartott gyűlésen. A német prémium gyártó hajlamos a korábbi, optimistább NEDC szabványt használni, ha elektromos modelljeinek hatótávolságát kell jellemezni, ám ezúttal a WLTP ciklusról van szó, azaz a 2021-ben megjelenő csúcstechnológiás limuzin végre méltó ellenfele lehet a Teslának az egy töltéssel megtehető kilométerek versenyében. Idén júniusban a Tesla Model S Long Range Plus hivatalosan is az első tisztán elektromos autóvá vált, mely áttörte a 400 mérföldes falat: a valósághoz leginkább hű amerikai EPA ciklus szerint 402 mérföldre, azaz 643 kilométerre elegendő energiát képes eltárolni az akkumulátora. Ha megépül valaha a Lucid gyára, akkor az Air is hasonló képességekkel kerül piacra.

Vision EQS: csúcs-villanyautó a Mercitől

Az első hivatalos fotó az EQS gyártási változatáról

Az EQS az S osztály elektromos megfelelője lesz a Mercedes-Benz kínálatában, és az igazgató hangsúlyozza, hogy kényelemben, luxusban, és biztonságban is ugyanazt kell tőle várni, mint a hagyományos meghajtású limuzintól. A technológia tekintetében viszont szakít a korábbi megközelítésével a gyártó, ugyanis az EQS a teljesen elektromos modellek számára tervezett EVA2 padlólemezre épül, ellentétben a már megvásárolható EQC sportterepjáróval, aminek a belsőégésű motoros autók által is használható MRA platform adja az alapját. Habár a dedikált padlólemez jelentős pénzügyi kockázatot jelent az autógyártók számára, emiatt ragaszkodik például a BMW is a hagyományos modellek átalakításához, sokkal rugalmasabb fejlesztést biztosít a villanyautók számára, ez teszi lehetővé az EQS kiemelkedő hatótávját is. A gyártásnak a sindelfingeni Factory 56 ad majd otthont.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.