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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Már konnektoros modellek is készülnek a kecskeméti Mercedes-gyárban

Megkezdődött a CLA 250 e Coupé és a CLA 250 e Shooting Brake sorozatgyártása a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában. A mintegy 800 millió euróból épített létesítmény 2012-es beindulása óta most először ad otthont konnektoros modellek termelésének. Itt készül jelenleg a kupé és kombi kialakítású CLA, valamint 2018 óta az A osztály is hagyományos meghajtással, illetve ősszel ezek AMG Performance változatai is megjelentek a Bács-Kiskun megyei Mercedes-gyárban.

Új plug-in hibrideket mutatott be a Mercedes-Benz

Habár a 2019-es év mozgalmasnak bizonyult a gyártásba helyezett új modellek szempontjából, a plug-in hibrid meghajtás megjelenése az eddigieknél is több új kihívás elé állította az alkalmazottakat, akik több hónapon át készültek a hibrid rendszer kezelésével járó egyedi munkafolyamatokra, és több mint 2000 munkatárs részesült speciális munkavédelmi oktatásban. A plug-in hajtással most először vált lehetségessé Kecskeméten az is, hogy az alkalmazottak munkaterületén az autók kizárólag elektromos üzemmódban működhessenek, azaz ne történjen az egészségüket veszélyeztető károsanyag-kibocsátás.

A koronavírus-járvány a kecskeméti gyárra is hatással volt, a termelést több hétre le kellett állítani, és csak április 28-án indulhatott újra, a három helyett két műszakban. A termelés fokozatos felfuttatásával hamarosan minden visszatérhet a régi kerékvágásba.

„A két autó új időszakot nyit nem csak a kecskeméti Mercedes-Benz gyár, hanem a magyar járműipar történetében is. A hibrid modellek sorozatgyártásának kezdete és az elkészült első hibridautó újabb fontos mérföldkő a kecskeméti gyár életében, különösen a jelenlegi helyzetben. Az egész világgazdaság és a járműipar soha nem látott kihívás elé került, ennek ellenére a Mercedes-Benz gyár csapata a tervek szerint, sikeresen előkészítette az új hibrid járművek gyártását. Bízom benne, hogy ezzel egyidejűleg a harmadik műszak régóta várt indulását is ugyanolyan sikeresen teljesítjük majd, és autóinkat továbbra is a tőlünk megszokott, kiemelkedő minőségben gyártjuk” – mondta Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetője.

Balról jobbra: Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetője, Dr. György László gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár és Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét polgármestere, Forrás: Mercedes-Benz

A CLA 250 e Coupé és Shooting Brake legelső prototípusai már egy évvel ezelőtt elkészültek Kecskeméten egy erre a célra kialakított csarnokban, de már a sorozatgyártásból is készültek el példányok: a legelső, Mojave-ezüst metálfényezésű Coupé, melyet maga dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter vezetett le a gyártószalagról, egy magyar vásárlót fog boldoggá tenni. Az új modellek már rendelhetők, a piaci bevezetésükre néhány hét múlva kerül sor.

Mindkét hibrid az EQ Power harmadik generációs hajtásláncot hordozza. A Mercedes-Benz járművei esetében először fordul elő, hogy a belsőégésű motort is az elektromos hajtásért felelős 75 kW teljesítményű villanymotor indítja el. Az 1,33 literes négyhengeres motorral együtt ez 160 kW (218 lóerő) összteljesítményt és 450 Nm rendszernyomatékot eredményez. Az akkumulátor kapacitása 15,6 kWh.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.