Az elektromos autók jelentős részének hiányossága a vontatási képesség. Néhány típus azért már akad, amelyik vontathat, így azok is tudnak villanyautózni, akik a lakókocsis nyaralást részesítik előnyben. Egy az Egyesült Államokban élő család készítette az alábbi videót, amelyben bemutatják mennyivel időigényesebb elektromos autóval egy hatalmas, 2 tonna feletti lakókocsival utazni. Azt is megtudhatjuk mennyire nőtt meg a vontatás miatt a Tesla Model X fogyasztása. A videó alatt néhány mondatban és táblázatokban is összefoglalom a legérdekesebb részleteket.
Az utazás során 914 kilométert tettek meg, amelyhez 6 töltésre volt szükségük. Otthonról természetesen tele akkuval indultak a délutáni órákban, így az első töltést közel 3 óra utazás és 200 km megtétele után egy kempingben, éjjel alvás közben ejtették meg. Bár elméletben ez a töltés tovább tartott, mint az összes további, gyakorlatilag mégis ez volt a legrövidebb, hiszen aludni akkor is kell, ha hagyományos autóval közlekedünk, tehát ez célállomás töltésnek tekinthető.
A Model X fogyasztása a 2 tonnás lakókocsival 92 km/h átlagsebességgel a teljes úton 54 kWh/100 km lett. Az időjárás az út nagy részén kellemes volt, enyhe szél, 25-30 fok közötti hőmérséklet, bár az első szakaszon erős szél, a másodikon az eső is növelte a fogyasztást. Az útba ejtett Superchargereknél egyszer sem kényszerültek várakozásra, azonban az 5 helyszín közül kettő esetében a lakókocsit le kellett akasztani az autóról, mert csak így tudtak tölteni. Ez alkalmanként 5-10 perccel növelte az állásidőt.
Az út során kereken 400 kWh energiát töltöttek az autóba. Az elfogyasztott áram azonban ennél kb. 85-90 kWh-val több, hiszen otthonról tele akkuval indultak, a célba pedig 12%-kal érkeztek. A töltési idő az 5 Supercharger állomáson összesen 3 óra 45 perc volt. A leghosszabb, majdnem 1 órás töltés alatt egy közeli érdekességet látogattak meg kerékpárral, így ez semmiképp nem nevezhető holtidőnek. Négy olyan megálló volt tehát, ahol a töltés miatt kellett megállni, azonban a teljes autóban töltött 10 óra 20 perces idő során egészségügyi okokból is szükség lett volna néhány szünet beiktatására.
Aki a részletes adatokat szeretné elemezni, az alábbi táblázatokat áttekintve megteheti. A norvég villanyautós szövetség tesztjéből pedig megtudhatjuk, hogy nem a Tesla az egyetlen vontatásra alkalmas elektromos autó, és az is kiderül melyik típus fogyasztását mennyire növeli meg a lakókocsi.
Útszakasz | Távolság [km] | Utazási idő | Átlagsebesség [km/h] | Fogyasztás [kWh/100km] | Akku [%] | Megjegyzés |
Lincoln, NE – South Sioux City, NE | 204 | 2:47 | 73 | 40 | 100-12 | napos, szeles idő, 31 fok |
South Sioux City, NE – Sioux Falls, SD | 135 | 1:39 | 82 | 53 | 88-16 | esős, szeles, 19 fok |
Sioux Falls, SD – Mitchell, SD | 119 | 1:15 | 95 | 58 | 81-10 | napos, enyhe szél, 24 fok |
Mitchell, SD – Oacoma, SD | 115 | 1:03 | 109 | 53 | 92-30 | napos, enyhe szél, 24 fok |
Oacoma, SD – Murdo, SD | 111 | 1:10 | 95 | 62 | 82-12 | napos, 27 fok, szélcsend |
Murdo, SD – Wall, SD | 134 | 1:23 | 97 | 58 | 88-7 | napos, 28 fok, szélcsend |
Wall, SD – Rapid City, SD | 96 | 1:03 | 92 | 57 | 73-12 | napos, 29 fok, enyhe szél |
Összesen | 914 | 10:20 | 92 | 54 |
Töltés | töltési idő | Akku állapot [%] | Betöltött mennyiség [kWh] | Megjegyzés |
Scenic Park RV kemping, töltés éjjel | 8:21 | 12-88 | 73 | 9 kW AC töltő, alvás közben a kempingben |
Sioux Falls Supercharger V2 | 0:37 | 16-81 | 64 | Lakókocsit leakasztva, +5-10 perc |
Mitchell Supercharger V2 | 0:58 | 10-92 | 74 | Lakókocsival, töltés közben egy közeli érdekességet látogattak meg |
Oacoma Supercharger V2 | 0:31 | 30-82 | 50 | Lakókocsival |
Murdo Supercharger V2 | 0:58 | 12-88 | 75 | Lakókocsival |
Wall Supercharger, V2 | 0:41 | 7-73 | 63 | Lakókocsit leakasztva, +5-10 perc |
Összesen | 3:45 | 400 |