A Mitsubishi a tegnapi napon ismertette középtávú üzleti tervét, melynek fókuszában a költségek ésszerűsítése és a jövedelmezőség fokozása áll a fenntartható növekedés érdekében. A három éves, 2020-2022 közötti időszakra kiterjedő üzleti terv mottója a „Small but Beautiful” (kicsi, de gyönyörű) kifejezés. A terv olyan strukturális reformokon alapul, amelyek jelentősen csökkentik a fix költségeket a termelési kapacitás optimalizálása, a regionális stratégia, valamint a termék/technológiai stratégiák révén. A konkrét intézkedések keretében a gyártó az erőforrásait az ASEAN-régióra összpontosítja, ahol leginkább versenyképes. Emellett a Mitsubishi növelni kívánja a jövedelmezőségét olyan versenyképes technológiáinak továbbfejlesztésével, mint a PHEV, a HEV és a 4WD, valamint olyan modellek széles körű bevezetését tervezik, amelyek ötvözik a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség partneri technológiáit. A közös technológiák integrálásával a japán gyártó környezetbarát modellek bevezetését tervezi, amelyek hozzájárulnak egy olyan társadalom kialakulásához, ahol az emberek, az autók és a természet egymás mellett élhetnek. Használt akkumulátorokkal zöldül a Mitsubishi Outlander gyára „Stratégiánkat a sokoldalúságról a szelekció és az összefonódás felé mozdítjuk el” – mondta Takao Kato, a Mitsubishi Motors Company vezérigazgatója. „Mindenekelőtt befejezzük a strukturális reformokat és tovább erősítjük a versenyképes területeinket. Végül egy olyan vállalati struktúrát építünk fel, amely biztosan nyereséget generál ebben a középtávú időszakban.” A terv fontosabb pontjai a következők: Legalább 20%-kal csökkentenék a fix költségeket a 2019-es üzleti évhez képest. Ehhez a beruházásokat a központi régiókba, valamint a jövedelmező technológiákra koncentrálnák. Az erőforrásokat az ASEAN régióra összpontosítják a piaci részesedés 11%-nál nagyobbra növelése érdekében. Második pillérként Afrikában, Óceániában és Dél-Amerikában is fejlesztenék a vállalatot. Erősítenék a környezetbarát járműkategóriák szerepét, azaz a PHEV és új tisztán elektromos modellek piacra dobásával a 2022-es üzleti évtől. A sajtóközleményhez mellékelt prezentációból egy Európa számára különösen szomorú konkrétum is kiderül: a Mitsubishi a következő három évre befagyasztja az új modellek piaci bevezetésére vonatkozó terveit. Ez leginkább a világszerte népszerű Mitsubishi Outlander modell kedvelőit érintheti hátrányosan, hiszen a típus megújulása épp a küszöbön állt a bejelentést megelőzően. A Mitsubishi hangsúlyozta, hogy nem vonul ki Európából, a jelenlegi modellkínálat továbbra is megvásárolható lesz és a szervizháttér is biztosított marad. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!