Június 17-én megnyílt a rendelés az ID.3 1ST limitált kiadásra, július 27 óta pedig a tömegeknek szánt olcsóbb változat is elérhető Európában, amivel a legelső MEB padlólemezes villanyautó hamar a német kereskedések legnépszerűbb Volkswagen-modelljévé vált. Ráadásul az ID.3 nagyban különbözik a márka többi járművétől abban a tekintetben, hogy kik szeretnék hazavinni: a Golf vásárlónak 85%-a például korábban már vett Golfot, vagy más autót a Volkswagentől, ám az ID.3 ennek pont az ellenkezője, a megrendelők körülbelül 85%-a most először hagyja majd el új autóval a VW kereskedését.
Jürgen Stackmann, a vállalat értékesítési igazgatója a The Financial Times magazinnak elmondta, hogy az ID.3 a népesség egy olyan csoportját szólította meg, ami közel 10 évvel fiatalabb a márka vásárlóinak átlagos profiljánál – ez Európában 58 év körül van. Kiderült továbbá, hogy az újdonsült VW-tulajdonosok döntően városban, vagy elővárosi környezetben laknak, jellemzően erősen technológiai érdeklődésű férfiak, valamint főleg a háztartás második autójának veszik az ID.3-at. Ez a leírás nem annyira meglepő, többnyire általánosságban illik a villanyautózás „early adopter”-eire.
A wolfsburgi autógyártó vezetői korábban hangsúlyozták, hogy az európai kibocsátási követelményeknek való megfelelés miatt még az idén 100 000 példányt le fognak szállítani az autóból, ám úgy tűnik, hogy a járvány és a szoftverproblémák elhúzódása kevésbé ambiciózus célkitűzések felállítására késztette a vállalatot, ugyanis most már csak 60-70 000 új villanyautóról beszél az igazgató.