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
auto
2024. 04. 19. péntek

A kínai SAIC autógyártó tulajdonában lévő MG értékesítési igazgatója már áprilisban bejelentette, hogy egyedül az autókereskedések világjárvány miatti bezárása akadályozza a brit eredetű márkát abban, hogy piacra dobja második tisztán elektromos modelljét. Az MG számára a ZS EV sportterepjáró sikere tette lehetővé, hogy a brit piacon kívül más európai országokban is megjelenjen, ám az MG 5 EV nevet viselő második villanyautó lehet a kínaiak igazi nagy dobása, ez ugyanis egy olyan szegmensbe érkezik, amiben még egyetlen másik autógyártó sem indított el teljesen villanyos modellt a kontinensen: az MG 5 EV kombi karosszáriával lesz kapható.

Kínai gyártóé lehet az első kombi villanyautó Európában

Most, hogy a kereskedések a nyár elején újranyithattak, az MG új részleteket árult el a járművel kapcsolatban, többek között azt, hogy már lehet jelentkezni tesztvezetésre, a legelső vásárlók pedig várhatóan októberben vehetik át az autót. Ekkor számíthatunk egy újabb bejelentésre a vállalattól, amelyben a más európai piacokon való értékesítési tervekről lesz szó.

Az MG 5 EV a Kínában Roewe Ei5 néven forgalmazott villanyautó átmárkázott változata lesz, annak 52,5 kWh-s akkumulátorát kapja meg, és bár ezt még nem erősítette meg a gyártó, valószínűleg a 114 lóerős (255 Nm) villanymotor is marad. A hatótávolság a WLTP szerint 342 kilométer környékén fog alakulni, ami jelentősen nagyobb, mint a ZS EV körülbelül 262 kilométeres maximális hatótávja. Az 5 EV kompakt kombi ráadásul olcsóbb is lesz, mint a márka elektromos SUV-ja, egy brit MG-kereskedő információi szerint 20 000 és 25 000 font közötti indulóáron jelenik meg (átszámítva körülbelül 7,67-9,56 millió forint), míg a ZS EV támogatással együtt közel 26 000 font. Egyetlen adat ismert még ezek mellett, a csomagtér űrtartalma, ami 578 liter, vagy 1456 liter lehajtott hátsó ülésekkel.

A Jato Dynamics adatai szerint az MG azon kevés autógyártók egyike, amely 2020 első felében növelni tudta eladásait Európában, köszönhetően a ZS EV iránti keresletnek, amit a vállalat egyben az európai terjeszkedéshez is felhasznált – a szóvivő elmondása szerint immár 11 országban sétálhatunk be MG-kereskedésbe, köztük Ausztriában is. A cég értékesítési igazgatója még májusban úgy fogalmazott, hogy sokkal keményebb lenne a koronavírus-járványt átvészelni, ha nem lenne villanyautójuk, és hogy rengeteget segít a SAIC hatalmas gyártási kapacitása, hiszen bármikor kaphatnak új autókat, csak kérniük kell.

Az MG 2020 utolsó negyedévében kezdi meg a HS kompakt SUV plug-in hibrid változatának értékesítését is.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.