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
auto
2024. 04. 19. péntek

A Nikola Corporation számára fontos mérföldkövet jelentő megrendelésről számolt be a cég. A Nikola 2500 darabos (opcionálisan 5000-re növelhető) megrendelést kapott szemétszállító teherautók gyártására. A megrendelés az alvázra és a karosszériára vonatkozik, beleértve az automatikus emelőberendezéseket is.

Az autó elnevezése Nikola Refuse lesz, amely a Nikola Tre teherautó alapjaira épül majd, melynek gyártását 2021-ben tervezik megkezdeni Németországban. A Nikola Tre egyaránt készülhet akkumulátoros elektromos (BEV) és hidrogén tüzelőanyag-cellás (FCEV) hajtásrendszerrel. A szemétszállító teherautó hatótávolsága akár 240 km is lehet, az akkumulátor kapacitása maximum 720 kWh. Ez utóbbi adat arra utal, hogy nem hidrogénnel tervezik majd üzemeltetni. Az akár 1000 lóerő teljesítményre képes teherautó egy töltéssel 1200 szemétgyűjtő edény kiürítésére lehet alkalmas.

Épül a Nikola első gyára

A megrendelő a Republic Services, az Egyesült Államok egyik legnagyobb hulladékgyűjtéssel foglalkozó vállalata. A sajtóközlemény szerint ez a legnagyobb egyedi megrendelés a hulladékiparban. A tervek szerint 2022 elején kezdhetik meg a jármű közúti tesztjeit és 2023-ban szállíthatják az autókat. Nem csak a végső darabszám, de a szállítás pontos ütemezése sem ismert még. A bizonytalan adatok ellenére a bevétellel csak több éves távlatban kecsegtető üzletet a tőzsde már elkezdte beárazni. A Nikola részvényei már nyitás előtt 15%-ot emelkedtek, majd a 20%-ot is elérte az emelkedés, így a részvény árfolyama 44,81 dolláron zárta a kereskedést.

A Nikola a korábbiakban három modellt jelentett be, a Nikola One, tüzelőanyag cellás, NAFTA jóváhagyással rendelkező, Class 8 hálófülkés kamiont, a Nikola Two szintén NAFTA-kompatibilis Class 8 teherautót, amely hidrogén üzemanyag cellás és akkumulátoros változatban egyaránt elkészül, valamint az európai jóváhagyással rendelkező Nikola Tre modellt, amely szintén kétféle hajtással jelenik meg, először csak akkumulátoros energiatárolással.

Németországban gyártják majd a Nikola villanykamionját

Érdekes, hogy a Nikola Tre modellt választották a Nikola Refuse alapjaként, mivel ezt az autót Európában, elsősorban az európai piac számára gyártanák, így felmerül a kérdés, hogy vajon Németországban gyártott autókat szállítanak majd az Egyesült Államokba, vagy mindkét kontinensen elindul a modell gyártása.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.