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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Jelentős CCS-árengedményt kaptak az európai Model S és X tulajdonosok

Jelentősen csökkentette a napokban a CCS töltést is lehetővé tevő átépítés és adapter költségét a Tesla. A Model S és Model X típusokhoz kínált, korábban 500 eurós extra árát az electrive híre szerint 299 euróra csökkentették. Az így kibővített autók tulajdonképpen „mindenevővé” válnak, hiszen a Type 2-es csatlakozón keresztül az egyenáramú (DC) töltést már nem csak a Tesla Superchargeren, de az egyre elterjedtebb CCS csatlakozón keresztül is képes felvenni. Az autók természetesen továbbra is tölthetőek maradnak váltakozó áramú (AC) forrásból, és CHAdeMO adapter segítségével CHAdeMO töltőről is.

A CCS rendszerű töltőkön lévő kábel egy adapter segítségével csatlakoztatható az autóhoz, de a tölővel való kommunikációhoz egy extra modult is be kell építeni az autóba. A fenti ár természetesen a beépített és szükséges eszközök mellett a módosítás díját is tartalmazza. Az így átépített autók a hagyományos Superchargerek mellett használhatják a V3-as Superchargereket és a nagy teljesítményű CCS töltőket is. A töltési teljesítmény ugyan elmarad a szintén CCS csatlakozóval szerelt Tesla Model 3-étól, de az erre képes töltőkön elérheti a 142 kW-ot is.

CCS adapter érkezett a Teslákhoz

A nagy teljesítményű egyenáramú töltésre az elmúlt évtizeden három csatlakozóformátum terjedt el. Az első a japán autóipar számára kifejlesztett CHAdeMO, ami hosszú évekig maximum 62,5 kW-os elméleti maximum teljesítményre volt csak képes. A korlátozott teljesítmény miatt néhány évvel később a Tesla, illetve az európai autógyártók is saját csatlakozóformátumot dolgoztak ki, hogy biztosíthassák a nagyobb töltési teljesítményt. Mindkét megoldás előnye a japán rendszerrel szemben, hogy az autón egyetlen aljzaton biztosítják az AC és a DC töltést, míg a CHAdeMO csatlakozó mellé mindig külön AC csatlakozót kell építeni. Az évek során a CCS csatlakozóból Európában preferált csatlakozó lett, így az ide szánt autók többségébe ma már a legtöbb gyártó a CCS csatlakozó Type 2-es változatát építi. A CCS átalakítás után CHAdeMO adapter megléte esetén a Tesla minden nyilvánosan elérhető töltőoszlopról tölthetővé válik.

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.