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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Új, 175 kW teljesítményű villámtöltőt jelentett be a Tritium vezérigazgatója az ACT virtuális konferenciáján. Az RT 175-S a legelső olyan kereskedelmi forgalomban kapható töltőberendezés lesz az amerikai kontinensen, mely támogatja az ISO 15118 szabvány szerinti Plug&Charge azonosítást. Európában korábbi modelljeit már felfrissítette erre a funkcióra az ausztrál töltőgyártó, így például Németország, Norvégia, Dánia, Svédország, Finnország, Olaszország, valamint Csehország IONITY-állomásainak szoftvere már megengedi a közvetlen kommunikációt az autóval és a mindenféle kártya nélküli azonnali automatikus töltésindítást csatlakozáskor. A Porsche Taycan októberben megjelenő újdonságai között már a Plug&Charge is elérhetővé válik, így a jármű oldaláról sem lesz akadálya az egyszerűbb töltési folyamatnak.

Az RT 175-S kompatibilis mindenféle CCS vagy CHAdeMO csatlakozót viselő villanyautóval, az előbbin 350 A-es, az utóbbin 200 A-es áramerősség érhető el DC hálózaton. A fejlesztés során kiemelt cél volt, hogy extrém magas és alacsony hőmérsékleten egyaránt folyamatosan tartható legyen a töltési teljesítmény. A folyadékhűtésnek köszönhetően a 175 kW-os csúcsot egészen 40°C-ig képes tartósan biztosítani a berendezés, de még 50°C-os hőségben is megy a folytonos 150 kW. A levegőhűtéses modellekkel szemben itt szűrőt sem kell rendszeresen cserélni. A hidegebb klímákon nagyjából -30°C-ig kell zuhannia a hőmérsékletnek ahhoz, hogy jelentősebb teljesítményromlás következzen be.

„A töltőt itt fejlesztettük a meleg, poros Ausztráliában, hogy ellenálljon a rendkívüli hőségnek, párának, kosznak, sónak, és kívül tartsa az ijesztő csúszómászókat, amiből bizony nálunk rengeteg van!” – viccelődött Jane Hunter vezérigazgató.

A Tritium elmondása szerint a töltőoszlop karcsúsága és kis alapterülete lehetővé teszi a könnyű elhelyezést magas népsűrűségű területeken, és azoknak sem kell nagyobb helyet felszabadítaniuk, akik 50 kW-os berendezésről váltanának. Az első RT 175-S-eket Kanadában már le is telepítette a vállalat egy kereskedelmi flotta számára, de már európai szolgáltatókkal is folynak az egyeztetések.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.