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
auto
2024. 04. 19. péntek

Minél többet tudunk meg a Lucid villanyautójáról, annál kíváncsibbak vagyunk, hogy tényleg képes lesz-e a vállalat azt az elképesztő elektromos technológiát gyártásba vinni, amit megígér. Az vitathatatlan, hogy a kaliforniai start-up még nagyon messze áll attól, hogy sokak számára megfizethető autóval jelenjen meg a piacon, de ha már horror árat kér első modelljéért, legalább valóban a „legek” villanyautóját kapják cserébe a vásárlók. A legmagasabb feszültségű akkumulátort (900 V), sorozatgyártott elektromos autóban eddig látott legnagyobb hatótávolságot (800+ km), a legáramvonalasabb formát a személyautók között (0,21 Cd), és mint most kiderült, a leggyorsabban tölthető e-autó is a Lucid prémium szedánja lesz.

Bődületes a Lucid Air hatótávja

DC hálózaton történő töltés esetén a teljesítmény 300 kW-on tetőzik (amennyiben erre a töltőberendezés is képes), ami nem hangzik akkora szenzációnak úgy, hogy a Porsche már 2018-ban 350 kW-ot ígért a Taycan 800V-os rendszerével. A német gyártó vásárlóinak azonban egyelőre be kell érniük 270 kW-tal, így ha megvalósul, akkor a 300 kW lehet a csúcs.

Mindez viszont majdnem teljesen lényegtelen, hiszen nem tudjuk, hogy ezek az értékek mekkora töltöttség mellett, milyen hőmérsékletnél, mennyi ideig elérhetők. A rutinosabb villanyautósok megnézik a töltési görbét, ám mivel ez még nem áll rendelkezésre az Airhez, egy másik adathoz kell fordulnunk, ami már kicsit árnyaltabban jellemzi az autó képességeit. Ez az egységnyi idő alatt betölthető energiával megtehető hatótáv, ami az Air esetében 300 mérföld 20 perc alatt (töltési sebességgel megadva 1440 km/h), azaz egy kényelmes kávészünet után 480 kilométernyi útra elegendő elektromossággal távozhatunk a töltőtől. A Lucid vásárlói ráadásul három éven keresztül ingyenesen használhatják az Electrify America 350 kW-os töltőoszlopait.

Hagyjuk már! – a kW az új e-pénisz

AC hálózaton sem lesz gyenge az Air, a 19,2 kW-os fedélzeti töltő közel 130 km/h-s sebességű töltést enged, de ami még fontosabb, hogy a villanyautó tudni fogja a kétirányú töltést is a CCS csatlakozóján keresztül, ehhez pedig a gyártó saját, kétirányú töltésre alkalmas otthoni töltőállomást, valamint energiatároló berendezést is fejlesztett.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.