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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Elindult a NIO Battery as a Service (BaaS) akkumulátor-bérlési szolgáltatása, így mostantól a kínai autógyártó mindhárom modelljét, az ES8, ES6, és EC6 sportterepjárókat akkumulátor nélkül is meg tudják vásárolni az ügyfelek. Ennek legnagyobb előnye, hogy a vevőknek egy jóval alacsonyabb vételárat kell fizetniük a villanyautókért – a 70 kWh kapacitású akkumulátor esetében 70 000 jüannal (átszámítva kicsivel több mint 3 millió forinttal) –, ami nagy segítség lehet sokaknak az elektromos autóra való váltáshoz. Legolcsóbban támogatásokkal együtt így 273 600 jüanért vihetnek haza NIO márkájú elektromos autót a kínaiak, mégpedig a 70 kWh-s ES6-ot 343 600 jüan helyett. Az akkucsomagot a megvásárlás helyett bérelni tudják a CATL-lel és két másik partnerrel közösen alapított Battery Asset nevű vállalaton keresztül havi 980 jüanért (körülbelül 42 000 forintért).

Az akkucserés koncepció lehetőséget ad arra, hogy az ügyfelek igényeik szerint fizessenek elő különböző kapacitású akkucsomagokra, azaz csak akkor költsenek a nehezebb és drágább energiatároló alkatrészekre, amikor valóban szükségük van rá. A cserét végző állomások, az akkucsomagok, és az elektromos autók szabványosításával akár annak sem lenne akadálya, hogy a villanyautósok járművük márkájától függetlenül bármely gyártó állomására betérhessenek és egy feltöltöttre cseréljék ki lemerült aksijukat. Ezt támogatja a kínai kormány is, mely szerint az akkubérlési modell a mostaninál is nagyobb tömeget vonz majd az elektromobilitás felé.

Szabványosítaná az akkucserélő állomásokat Kína

NIO EC6

A NIO jelenleg 143 akkucsere-állomást üzemeltet Kína 64 városában, melyek ez idáig több mint 800 000 alkalommal cseréltek pakkot az autókban egyenként mindössze néhány perc leforgása alatt. A jövő évben további 300 állomás megépítése van kitűzve.

William Li vezérigazgató a szolgáltatás elindításával együtt azt is bejelentette, hogy tervei szerint 2021 második felében néhány európai piacon is megjelenik a vállalat, 2022-ben pedig még tovább terjeszkedik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.