A BMW i3 és a Volkswagen e-Golf modellek egyike sem újdonság a villanyautó piacon, a vásárlói igények azonban olyan tempóban növekedtek az utóbbi hónapokban a két típusra, hogy a gyártó mindkét esetben a gyártás felpörgetése, illetve meghosszabbítása mellett döntött, írja az Automobilwoche.
A német környezetvédelmi bónusz szempontjából a fenti két típus a legnépszerűbb autók között van, ezért a BMW lemondott a szokásos nyári leállásról a lipcsei üzemben, ahol az i3 gyártása folyik, ezen kívül hosszabb műszakokkal és rövidebb szünetekkel a napi 114 darabról 130 példányra pörgeti fel a gyártást. A gyár szóvivője elmondta, hogy egyelőre egy műszakban folytatódik az elektromos modell gyártása, de ha a trend nem változik, akkor megfontolják a második műszak bevezetését is, így a későbbiekben akár napi 200 darabot is gyárthatnának. A BMW tervei szerint a jelenlegi i3 modell 2024-ig marad gyártásban.
A Volkswagen eredetileg nyár végére tervezte az e-Golf gyártásának befejezését, amit később novemberig meghosszabbítottak, a legfrissebb hírek szerint azonban még tovább, egészen idén karácsonyig folytatódik a sikeres modell gyártása. Ezen kívül a jelenlegi napi 74 darabos termelést 80-ra növelik. Az utolsó hónapokban az autót kizárólag német piacra gyártják, exportra nem. Januárban a drezdai üzemet három hétre bezárják, hogy befejezzék az ID.3 gyártásra történő átállást. Az új modellt jelenleg még csak Zwickauban gyártják, de a Volkswagen a következő években fokozatosan egyre több gyárat készít fel az MEB platformos autók előállítására.