A két legnagyobb amerikai autógyártó között láthatólag beindult a cicaharc, hogy melyikőjük tud agresszívabb elektromos pályagépet építeni valamelyik népszerű izomautójából. Ez nekünk nem annyira rossz hír, mint amennyire a megfizethető, tömeggyártott utcai villanyautókra türelmetlenül várva elsőre gondolnánk, hiszen egyrészt ezek a fejlesztések értékes tapasztalatokat nyújtanak a mérnököknek más, gyártósorra szánt modelljeikhez, másrészt pedig a zéró kibocsátású járművek elfogadottságának szempontjából fontos, hogy bizonyíthassák, mennyire szórakoztatóak tudnak lenni. Sokaknak elég egy kerékfüstölés, vagy egy arcpirító gyorsulás is ahhoz, hogy kivegyék a villanyautókat a dodzsem kategóriából, így a versenypályára konfigurált egyszeri prototípusoknak hatalmukban áll megváltoztatni az emberek véleményét.
Az idén tavasszal bemutatott Ford Mustang Cobra Jet 1400 az egyik legdivatosabb trükköt húzta elő a tarsolyából: két kerékre állva robbant ki a startvonalról. Ugyanezt a GM Chevrolet Camaro eCOPO is megcsinálta tavaly, az még menőbb is volt, hiszen nem csak a gyártó saját tesztjén produkálta, hanem nézők előtt, éles versenyen. A Mustang egyébként tényleg elképesztően gyors, 8,27 másodperc alatt hasított végig negyed mérföldön, elérve a 268 km/h-t, de a Ford szerint ennél sokkal több is kihozható az 1400 lóerőből (~ 1502 csúcs) és 1491 Nm nyomatékból.