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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Szállítási problémákra hivatkozva felbontotta a Lotus a Williams Advanced Engineeringgel 2019 januárjában kötött műszaki együttműködést, mely során a két cég a tisztán elektromos Evija hiperautó magas feszültségű hajtáslánc-alkatrészeinek fejlesztésén dolgozott össze. A brit gyártó a villanyautó tökéletesítését házon belül folytatja az újonnan megnyitott warwickshire-i fejlesztőközpontban, és azt ígéri, hogy a Williamstől való elválás nemhogy semmilyen negatív hatással nem lesz a végeredményre, de a vásárlóknak átadott autók még jobbak is lesznek az eredeti terveknél.

Új királyt koronáztak a hipersportautók

A Williams tagadja az ellene megfogalmazott vádakat, szerinte a döntés hátterében tőle független kereskedelmi okok állnak. Hozzátette, hogy semmilyen módon nem szegte meg a megállapodás feltételeit, a szerződés felbontása a Lotus részéről azonban jogszerűtlen, így meg fogja tenni a szükséges jogi lépéseket az autógyártó ellen, valamint kártérítést követel az állítólag 2020 áprilisa óta ki nem fizetett számlákért.

A Formula 1-ből és Formula E-ből is ismert mérnökcsapat több másik autógyártóval is együttműködik elektromos hajtáslánc fejlesztésén, többek között a nemrég elkaszált Aston Martin Rapide E projekten is dolgozott. Közleményében hangsúlyozza, hogy a közte és a Lotus között kialakult nézeteltérés semmilyen módon nincs hatással más partneri kapcsolataira és projektjeire.

Formás vonalak, okos megoldások – egy elektromos hiperautó testközelből

A Lotus a napokban jelentette be, hogy a koronavírus által félbeszakított tesztprogram csúszása miatt az Evija kiszállítása csak valamikor a jövő év első felében kezdődik a tervezett késői 2020-as szállítás helyett. A nagyjából öt hónapos szünetet a cég további fejlesztésre fordította, így sikerült a villanyautó összteljesítményét 2000 lóerő fölé felpiszkálni az 1973 lóerőről, és az aerodinamika is sokat javult. A WAE megfogalmazása szerint a fejlesztési együttműködés felrúgásával a Lotus azt kockáztatja, hogy a késés még hosszabbra nyúlik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.