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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

A kerékpár-rajongók számára közismert tény, hogy a Škoda már 17 éve a Tour de France támogatója. A versenypályán számtalan Škoda jármű közlekedik, az idei évtől azonban környezetbarátabb lett a verseny támogatása, ugyanis a Tour de France flottában is megjelent a cseh gyártó elektromos újdonsága, a Škoda Enyaq iV.

A tisztán elektromos SUV három szakaszon szerepel igazgatói járműként, így ezeken a szakaszokon a versenyzők tisztább levegőben haladhatnak, amely akár az eredményeiken is megmutatkozhat. Elsőként rögtön a bemutatót követően, szeptember 2-án a 183 km hosszú Gap – Privas szakaszon szerepelt a kerékpárversenyen az ENYAQ. Legközelebb szeptember 20-án, Lure és La Planche des Belles között tűnik fel a piros villanyskoda, végül a Mantes-la-Jolie – Párizs közötti 122 kilométeres szakaszt is megteszi majd. A Tour de France flottájában egyébként nem az újdonság az egyetlen elektromosított jármű. A gyártó adatai szerint összesen 250 Škoda vesz részt a verseny rendezésében, amelyből 30 db az iV sorozatból érkezik, azaz plug-in hibrid vagy tisztán elektromos, akkumulátoros változat.

A mi olvasóinkat azonban a kerékpárversenyeknél talán jobban foglalkoztatja, hogy az újdonság melyik változata milyen műszaki jellemzőkkel érkezik, és főleg milyen áron kaphatjuk meg. A magyar árlista egyelőre nem ismert, de az Egyesült Királyságban, Németországban, Csehországban és Szlovákiában már konfigurálható az autó, így ezek alapján következtethetünk a magyar árakra is.

Szlovákiában például a Škoda Enyaq 60 iV alapfelszereltsége 39 490 eurós árcédulával indul, amely a LOFT belső teret tartalmazza, szövet/műbőr üléshuzattal, LOFT díszítéssel. Ez a szint két küllős bőr multifunkciós kormánykereket kap. A fedélzeti töltő 11 kW-os teljesítményű, a DC töltési képesség azonban csak 50 kW-os ezen a szinten. Az alapmodell tartalmaz még 19″ méretű Proteus keréktárcsákat, 7 légzsákot, LED fényszórókat és LED hátsó lámpákat, tolatókamerát, kulcs nélküli rendszert, közlekedési tábla felismerő rendszert, valamint sávtartó-, vészfék- és ütközésmegelőző asszisztenst, fáradtságérzékelőt, fény- és esőérzékelőt, valamint kétzónás automatikus klímaberendezést.

A legnagyobb akkus alapmodell (összkerékhajtás nélkül) 46 990 eurótól indul és a fentieken kívül LED Matrix fényszórót, dinamikus irányjelzőt, fényszórómosót, 3 zónás klímaberendezést is tartalmaz.

Škoda Enyaq iV 50 iV 60 iV 80 iV 80X iV 80RS
Hajtásrendszer 4 x 2 4 x 2 4 x 2 4 x 4 4 x 4
Max. teljesítmény 109 kW 132 kW 150 kW 195 kW 225 kW
Max. nyomaték 250 Nm 310 Nm 310 Nm 425 Nm 460 Nm
0-100 km/h gyorsulás 11,4 mp 8,7 mp 8,5 mp 6,9 mp 6,2 mp
Végsebesség 160 km/h 160 km/h 160 km/h 160 km/h 180 km/h
Nettó akku kapacitás 52 kWh 58 kWh 77 kWh 77 kWh 77 kWh
WLTP hatótáv 340 km 390 km 510 km 460 km 460 km
Max. DC töltési teljesítmény 50 kW 100 kW 125 kW 125 kW 125 kW
Töltési idő 50+/50 kW (5-80%) 50 perc 42/55 perc 38/70 perc 38/70 perc 38/70 perc
Induló ár Szlovákiában 39 490 EUR 46 990 EUR

 

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAyLzIwMjQtMDItMDEtdm9sdGllLWV2LTEzMDB4NjAwLTQuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1ldi0xMzAweDYwMC00LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.