A kerékpár-rajongók számára közismert tény, hogy a Škoda már 17 éve a Tour de France támogatója. A versenypályán számtalan Škoda jármű közlekedik, az idei évtől azonban környezetbarátabb lett a verseny támogatása, ugyanis a Tour de France flottában is megjelent a cseh gyártó elektromos újdonsága, a Škoda Enyaq iV.
A tisztán elektromos SUV három szakaszon szerepel igazgatói járműként, így ezeken a szakaszokon a versenyzők tisztább levegőben haladhatnak, amely akár az eredményeiken is megmutatkozhat. Elsőként rögtön a bemutatót követően, szeptember 2-án a 183 km hosszú Gap – Privas szakaszon szerepelt a kerékpárversenyen az ENYAQ. Legközelebb szeptember 20-án, Lure és La Planche des Belles között tűnik fel a piros villanyskoda, végül a Mantes-la-Jolie – Párizs közötti 122 kilométeres szakaszt is megteszi majd. A Tour de France flottájában egyébként nem az újdonság az egyetlen elektromosított jármű. A gyártó adatai szerint összesen 250 Škoda vesz részt a verseny rendezésében, amelyből 30 db az iV sorozatból érkezik, azaz plug-in hibrid vagy tisztán elektromos, akkumulátoros változat.
A mi olvasóinkat azonban a kerékpárversenyeknél talán jobban foglalkoztatja, hogy az újdonság melyik változata milyen műszaki jellemzőkkel érkezik, és főleg milyen áron kaphatjuk meg. A magyar árlista egyelőre nem ismert, de az Egyesült Királyságban, Németországban, Csehországban és Szlovákiában már konfigurálható az autó, így ezek alapján következtethetünk a magyar árakra is.
Szlovákiában például a Škoda Enyaq 60 iV alapfelszereltsége 39 490 eurós árcédulával indul, amely a LOFT belső teret tartalmazza, szövet/műbőr üléshuzattal, LOFT díszítéssel. Ez a szint két küllős bőr multifunkciós kormánykereket kap. A fedélzeti töltő 11 kW-os teljesítményű, a DC töltési képesség azonban csak 50 kW-os ezen a szinten. Az alapmodell tartalmaz még 19″ méretű Proteus keréktárcsákat, 7 légzsákot, LED fényszórókat és LED hátsó lámpákat, tolatókamerát, kulcs nélküli rendszert, közlekedési tábla felismerő rendszert, valamint sávtartó-, vészfék- és ütközésmegelőző asszisztenst, fáradtságérzékelőt, fény- és esőérzékelőt, valamint kétzónás automatikus klímaberendezést.
A legnagyobb akkus alapmodell (összkerékhajtás nélkül) 46 990 eurótól indul és a fentieken kívül LED Matrix fényszórót, dinamikus irányjelzőt, fényszórómosót, 3 zónás klímaberendezést is tartalmaz.
Škoda Enyaq | iV 50 | iV 60 | iV 80 | iV 80X | iV 80RS |
---|---|---|---|---|---|
Hajtásrendszer | 4 x 2 | 4 x 2 | 4 x 2 | 4 x 4 | 4 x 4 |
Max. teljesítmény | 109 kW | 132 kW | 150 kW | 195 kW | 225 kW |
Max. nyomaték | 250 Nm | 310 Nm | 310 Nm | 425 Nm | 460 Nm |
0-100 km/h gyorsulás | 11,4 mp | 8,7 mp | 8,5 mp | 6,9 mp | 6,2 mp |
Végsebesség | 160 km/h | 160 km/h | 160 km/h | 160 km/h | 180 km/h |
Nettó akku kapacitás | 52 kWh | 58 kWh | 77 kWh | 77 kWh | 77 kWh |
WLTP hatótáv | 340 km | 390 km | 510 km | 460 km | 460 km |
Max. DC töltési teljesítmény | 50 kW | 100 kW | 125 kW | 125 kW | 125 kW |
Töltési idő 50+/50 kW (5-80%) | 50 perc | 42/55 perc | 38/70 perc | 38/70 perc | 38/70 perc |
Induló ár Szlovákiában | 39 490 EUR | 46 990 EUR |