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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Az új Velar megjelenésével a teljes Range Rover család elérhetővé vált plug-in hibrid hajtásmóddal, s mindössze egyetlen modell, a Discovery maradt hátra a Land Rover kínálatából, melyre még nem került fel a töltőcsatlakozó. A dimenzióit tekintve a Range Rover Evoque és Range Rover Sport között elhelyezkedő közepes méretű SUV egy modellfrissítés keretein belül kapta meg a villanymotort, mely külső módosításokat nem hozott magával (leszámítva az új festékopciókat és keréktárcsákat) ellenben szoftveresen rengeteget fejlődött tőle az autó.

A frissítés gyakorlatilag ugyanaz, mint amire a Jaguar I-Pace is szert tett júniusban. Legfontosabb újdonságai közé tartozik a Pivi és Pivi Pro infotainment rendszerek felturbózása jobb grafikával, áttekinthetőbb felülettel, és nagyobb teljesítménnyel. Ez nem csak élvezhetőbbé teszi az érintőképernyő kezelését, de a közlekedés is biztonságosabb tőle, hiszen a funkciók 90%-ához pillanatok alatt, mindössze két érintéssel hozzá lehet férni. A Range Rover Velarba is bekerült a Jaguar Land Rover aktív zajszűréses technológiája, valamint az új légszűrő-rendszer a tisztább levegőért az utastérben. Mostantól ehhez a modellhez is vezeték nélküli hálózaton keresztül lehet frissítéseket feltelepíteni.

Az újonnan választható plug-in hibrid opció ugyanazt a P400e típusjelzést viseli, mint ami a Jaguar múlt héten bejelentett, legelső külső forrásból tölthető hibridjét is jelöli. A hajtásrendszer azonos, egy kétliteres 296 lóerős benzinmotort egy 105 kW teljesítményű villanymotor egészít ki, így a rendszer összteljesítménye 297 kW-ra (398 lóerőre) ugrik, 640 Nm maximálisan elérhető nyomaték mellett. Nulláról százra 5,1 másodperc alatt gyorsul a Velar, mindössze hajszálnyival lassabban, mint az F-Pace nagymacska.

A lemerült 17,1 kWh-s lítium-ion akkucsomagot leggyorsabban fél óra alatt lehet 80%-ra tölteni DC hálózaton, ahol egészen 32 kW-ig nőhet a töltési teljesítmény. Teli aksival a tisztán elektromos hatótáv 53 kilométer (WLTP kombinált ciklus).

Az új Velar 46.110 fontról indul brit földön, a P400e variáns indulóára 56.550 font.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.