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
auto
2024. 04. 19. péntek

Európában jelenleg egyetlen helyszínen, a dingolfingi létesítményben készülnek magas feszültségű akkumulátorok a BMW részben, vagy teljesen elektromos meghajtású járműveihez, ám az elektromobilitási tervek megvalósításához elengedhetetlen a gyártási kapacitás bővítése. Ebből kifolyólag a müncheni vállalat tegnap bejelentette, hogy a közeljövőben Lipcsében is megindul az akkumulátor-modulok összeszerelése, s ezt 2022-ig több mint 100 millió eurós beruházással támogatja a vezetés.

„Folyamatosan fokozzuk az elektromos hajtásláncok gyártását annak érdekében, hogy elérjük ambiciózus elektromobilitási céljainkat. Nemrégiben megnyitottuk kompetencia-központunkat Dingolfingban, és megdupláztuk a nagyfeszültségű akkumulátorok gyártási kapacitását a BMW Brilliance Automotive vállalatnál Kínában egy újabb akkumulátor-központ átadásával. Most Németországban is növeljük az akkumulátoraink termelését” – sorolta fel az elmúlt hónapok történéseit Michael Nikolaides, a motorok és hajtásrendszerek gyártásáért felelős igazgató a lipcsei gyár vezetője, Szászország kormányzója, és Lipcse polgármestere társaságában.

Évi félmillió elektromos BMW-hez készül hajtáslánc Dingolfingban

A tervek szerint az akkumulátor-modulok nagy volumenű sorozatgyártása 2021 közepén indul egy körülbelül 10 000 négyzetméteres területen, 2022-re pedig legalább 150 alkalmazottnak ad majd munkát az egyébként magasan automatizált folyamat. A modulokat felépítő cellák nem itt készülnek, azokat beszállítóktól kapja a BMW, egyedül a tesztelésüket végzik a németek az összeszerelés előtt. A BMW csak modulokról ír, így valószínűleg azok akkucsomaggá való összeállítására már nem Lipcsében, hanem Dingolfingben kerül sor.

Lipcse 2013 óta fontos része a BMW elektromobilitási hálózatának, itt gyártják ugyanis a márka legelső villanyautóját, az i3-at.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.