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
auto
2024. 04. 24. szerda

A PSE (Peugeot Sport Engineered) divízióval a franciák újragondolnák mindazt, amit eddig teljesítmény alatt értettek: mind az utcai portfólióban, mind a versenypályán olyan autókat akarnak, amiben az elektromos hajtás eddig rejtett élményeit hozzák felszínre. Egy korábbi hírben említettük, hogy a mérnökök már kinézték maguknak az e-208-at egy alapos teljesítménytuningra, de a Peugeot egyelőre bátortalan belsőégésű motor nélkül izmozni, így a sportos átdolgozást jelölő három kryptonite karommal elsőként az 508-as plug-in hibridet tisztelte meg. Ezt a neon zöld jelölést, mely több helyen is megmutatkozik a karosszérián és az utastérben, a legendás 504 Coupé háromosztatú hátsó lámpája ihlette.

Újabb két Peugeot választható elektromosként

Az 508 PSE PHEV a valaha épült legerősebb sorozatgyártott Peugeot. Legjobb formájában 360 lóerőig mehet az összteljesítménye, és a három motor (egy benzines, kettő elektromos) akár 520 Nm nyomatékot is ki tud fejteni. Álló helyzetből indulva 5,2 másodpercig kell tövig nyomni a gázpedált a 100-as tempóig, autópályás gyorsításnál pedig 3 másodperc telik el 80 és 120 km/h között. A végsebességet elektronikusan lekorlátozta a Peugeot, de még így sem kevés, 250 km/h. A rendszer működése szempontjából fontos a villanymotorok jelenléte, melyek 0 és 140 km/h között azonnal reagálva segítik a gyorsulást.

A dinamikusabb vezetési élmény érdekében az alvázat sem hagyták érintetlenül a mérnökök, átprogramozták a lengéscsillapítót, az üléseket lejjebb engedték, a nyomtávot elöl 24 mm-rel, hátul 12 mm-rel kiszélesítették, 380 mm átmérőjű féktárcsákat és 4 dugattyús féknyergeket szereltek fel az első kerekekre, valamint 20 colos abroncsokat választottak a Michelin Pilot Sport 4S gumijával. Az autóban összesen 5 vezetési mód (Electric, Comfort, Hybrid, Sport, 4WD) biztosítja az ideális működést a legkülönbözőbb helyzetekben.

A teljesítményre irányuló fókusz ellenére a 2,03 literes átlagos üzemanyag-fogyasztás 100 kilométeren (46 g CO2/km WLTP-ben) egyáltalán nem számít kiugrónak, így a mindössze 42 kilométeres elektromos hatótáv (WLTP) nem a magas fogyasztásnak, inkább a viszonylag kicsi, 11,5 kWh-s akkumulátornak tudható be. A fedélzeti töltő teljesítménye alapfelszereltségként 3,7 kW, opcionálisan pedig 7,4 kW. Utóbbival 1 óra 45 percre csökkenthető a 8 A-es 7 órás, illetve 16 A-es 4 órás töltési idő.

A hibrid Peugeot 508 PSE kétféle formában, szedánként és kombiként is választható, az utastér és a csomagtér mérete mindkét esetben megegyezik a hagyományos változatéval. Rendelni a legelső piacokon október közepétől lehet, a gyártásnak pedig a franciaországi Mulhouse ad otthont.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.