Több országból is jelentették az újdonsült Polestar 2 tulajdonosok, hogy probléma van villanyautójukkal, miután az néhány napos, pár száz kilométeres használat után rejtélyes körülmények között magától megállt. Néhány esetben hibaüzenet kísérte a jelenséget, máskor még ennyi sem tájékoztatta a sofőrt a rendellenes viselkedésről, de minden esetben közös, hogy újraindítani az autót egyetlen alkalommal sem tudták a vásárlók, így autómentőn folytatódott az út a szervizbe. Szerencsére az autók nem blokkoltak le teljesen, a fék, a kormánymű, és más rendszerek továbbra is működésképesek voltak, bizonyára ez a magyarázata annak, hogy egyetlen baleset sem történt a hiba miatt.
Az, hogy a jármű menet közben véletlenszerűen, minden előjel nélkül megáll, rendkívül veszélyes szituációkat eredményezhet, ezért az autógyártó kiemelten súlyosnak tekinti a problémát, és meg is kezdte az intézkedést. Először a svéd Dagens Industri írta meg, hogy a Polestar valamennyi tisztán elektromos modelljét visszahívja, ezt később a vállalat szóvivője is megerősítette az Automotive News hírportálnak. A visszahívás összesen 2189 példányt érint, ebből mindössze 30 található Kínában, a többi európai piacokon talált gazdára (Norvégiában, Svédországban, Hollandiában, Németországban, Belgiumban, és az Egyesült Királyságban), ahová június végén kezdte meg a kiszállítást a kínai Geely tulajdonában lévő autógyártó.
A cég elmondása szerint a gondot az akkumulátor energiavezérlő moduljának szoftverében lévő hiba okozza, ami egy gyors szoftverfrissítéssel javítható. Csakhogy a vásárlóknak ehhez be kell vinniük az autót szervizbe, ugyanis az over-the-air frissítési lehetőség csak 2021 elején válik elérhetővé. Ha valaki a szerviz meglátogatása előtt belefut a problémába, annak azt tanácsolja a Polestar, hogy szálljon ki, zárja le az autót, várjon 10 percet, majd üljön vissza és indítsa újra a kocsit – így elvileg ismét működésre lehet bírni a kerekeket, de ez természetesen csak átmeneti megoldás.