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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Kínai fejlesztést hoz a vadonatúj elektromos bébi Volvo

elektromos autó

Az XC40-esnél is kisebb méretű Volvo sportterepjáró régóta szóbeszéd tárgya, ám végre konkrétumok is napvilágot láttak, miután Håkan Samuelsson vezérigazgató a brit lapoknak beszámolt a vállalat jövőjét illető tervekről. A feltételezhetően XC20 típusjelzést hordozó kompakt gépkocsi már nem az egy szinttel nagyobb testvérének CMA padlólemezére épül, hanem a Volvo kínai testvérmárkája, a szintén a Geely tulajdonában lévő Lynk&Co SEA (Sustainable Experience Architecture) platformjára. Az igazgató azzal indokolja a svéd segítséggel, de Kínában fejlesztett technológiára eső választást, hogy költségszerkezeti szempontból a CMA-val nem lenne versenyképes az autó. Ahhoz, hogy kellő mértékben le lehessen csökkenteni a gyártás költségeit, a kisebb modellek számára alkalmasabb SEA alapot célszerű alkalmazni.

Volvo XC40 Recharge

A SEA padlólemezről legelőször szeptember végén esett szó, amikor a Lynk&Co bemutatta a ráépülő tisztán elektromos Zero Concept tanulmányát. Akkor a Geely vezetősége a vállalat elmúlt tíz évének legfontosabb fejlesztéseként jellemezte a platformot, hiszen ez fekteti majd le a globális megjelenés alapjait. Hasonlóan a Volkswagenhez és MEB padlólemezéhez, a SEA a Geely valamennyi autógyártó leányvállalatához eljuthat, illetve más cégeken keresztül is gyártásba kerülhet.

Lynk&Co Zero Concept

Nem hivatalos információink már vannak arról, hogy a Daimler is felhasználná a technológiát (a német vállalatnak a Geely a legnagyobb részvényese), de Samuelsson szavai által a Volvo vált az első európai autógyártóvá, melyről biztosra tudjuk, hogy autóiban a SEA fog dolgozni. Ez egyébként egy tisztán elektromos autók számára tervezett padlólemez, tehát hacsak nem választ másik alapot a hagyományos meghajtású változatokhoz a Volvo, az XC20 kizárólag villanyautóként kerül a piacra, és felveszi a Recharge jelzést is. A megjelenés időpontját egyelőre nem árulta el a gyártó.

Európai gyártók is megkapják a kínai elektromos csúcstechnológiát

Samuelsson annyit még hozzátett, hogy a 40-es sorozat 2021-ben egy újabb tisztán elektromos modellel bővül, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy 2025-re a márka összes eladásának fele belsőégésű motor nélküli járműből álljon. Az XC40 P8 Recharge a napokban lépett sorozatgyártásba a vállalat legelső tisztán elektromos autójaként.

Gyártásban a Volvo első villanyautója

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.