PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL2h5dS1rYW1wYW55b2stZXYtaGF2YXNwcm9kdGVydi0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTE5NDB4NTAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
auto
2024. 03. 28. csütörtök

A Mercedes-Benznél rátaláltak a terepjárók tökéletes receptjére: elég hozzá egy tisztán elektromos EQC, meg némi módosítás az alvázon, és máris mehet a kukába az egész G osztály, mert megszületett a márka legbrutálisabb sziklamászója. Az EQC 4×42 megépítésével a németek azt szerették volna megmutatni, hogy az elektromobilitás ma már messze túlmutat az aszfalton totyogó papamobilokon, aki vadulni szeretne a terepen, annak nem a belsőégésű motor beindítása az egyetlen lehetősége a szórakozásra.

Az átalakított villanyautó mindenféle tereppel képes megbirkózni, sem a homok, sem a sziklák nem tudják megállítani. Képességeinek forrása a portáltengely, amely lehetővé teszi, hogy a kerekek a tengelyközéppont szintjénél alacsonyabban feküdjenek, megemelve az egész járművet. A hasmagasság ezáltal látványosan nagy, 29,3 centiméter, ami 14 centivel több, mint az alap EQC-nél, és még a G osztálynak is 58 milliméterrel lejjebb lóg a pocakja.

A speciális tengelybeállítással a gázlómélység is javult, az EQC 4×42 akár 400 milliméteres tócsákon is átúszik, szemben a korábbi 250 milliméterrel, valamint összességében az egész autó 20 centivel magasabb lett, nagyrészt a 285/50 R 20 kerekek miatt. A Merci mérnökei mintegy 50%-ot javítottak a megközelítési és elhagyási terepszögekben, ami annyit tesz, hogy az offroad EQC az akadályokon váló átmászásban is megveri a G osztályt.

Kevésbé hasznos tulajdonság a természetben való kirándulásnál, de érdekesség, hogy a terep-Merci külső hanggenerátorát a fényszóróban található szabad helyre pakolta be a gyártó, így született meg az úgynevezett lampspeaker, a headlamps és a loudspeaker keresztezéséből.

Az EQC4x42 csupán egy egyszeri bemutatódarab, és sajnos kicsi az esély rá, hogy valaha is sorozatgyártásba kerül, pedig egy ilyen ütős külsővel talán még fel is tudná pörgetni az elektromos szabadidő-autó lagymatag eladásait. Extrém offroad koncepciókból egyébként így már három is van a Mercinek, a G 500 4×42 2015-ben eljutott a gyártósorig, az E osztályból faragott E 400 All-Terrain 4×42 viszont örökre tanulmány maradt, igaz, az valóban egy meglehetősen abszurd külsőt kapott.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.