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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Az eWays elektromobilitásról és a jövő tiszta technolnógiáiról szóló rendezvény nyitó előadásán rögtön két vadonatúj villanyautót is bemutatott a Renault Csoport: az egyik a Spring, mely a Dacia legelső tisztán elektromos modelljeként kerül piacra 2021-ben, a másik pedig egy a Renault emblémájával díszített ferdehátú a C szegmensből, amivel alaposan meglepett mindenkit a francia gyártó. A kivetítőn egy jól ismert modell neve jelent meg, de a színpadra egy teljesen új, egészen modern, mégis szokatlan külsejű jármű gurult fel: ez a Renault Mégane eVision.

A Renault úgy gondolja, hogy a technológiai fejlődésnek nem feltétele, hogy hátat fordítson a márka történetének, és elfeledje a régi, népszerű modelleket. A teljesen új, a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség által tisztán elektromos autók alá tervezett CMF-EV padlólemez alkalmazása sem feltétlenül jár együtt új névötletek kigondolásával, amelyeknek ismét hosszú évekre van szükségük, hogy bevésődjenek a fogyasztók memóriájába. A vállalat ezért a harmadik legkelendőbb modelljét, a 7 millió példányban gyártott, és 40 országban forgalmazott Mégane-t vette elő, és formálta át a jövő szellemiségével átitatva. Beleértve a több érzelmet kiváltó külsőt, az innovatív belsőt, valamint a kibocsátásmentes hajtásláncot.

A franciák egyébként nem is csupán a Mégane sikertörténetének 25 évvel ezelőtti kezdetéig utaztak vissza az időben. A képeken bizonyára mindenkinek feltűnik az autó nevének aranyozott utolsó betűje, valamint az arany színűre festett tető és fekete szegélyezés – ezek a Victor Vasarely által 1972-ben tervezett logót jelképezik.

Ismerős vonásokat azért nagy számban láthatunk az autón, egyrészt, mert összességében tényleg hasonlít a Mégane-ra, másrészt, mert a márciusban bemutatott alakváltó Morphoz tanulmány számos dizájnelemét átvette. A Mégane eVision tulajdonképpen annak a koncepciónak a leegyszerűsített, emészthetőbbé faragott változata. Habár a látvány még így is kissé futurisztikus, állítólag 95%-ban már kész van az autó, azaz csak nagyon csekély mértékben fog megváltozni a sorozatgyártás előtt.

Ez a modell egy újféle stílusirányt képvisel a Renault-nál, így hozzá kell szokni, hogy a későbbi villanyautók is hasonló megjelenéssel érkeznek. Habár egy kompakt hatchbackről van szó, azért a járművön érezhető az SUV felé való átmenet, ez javarészt a 20 colos kerekeknek, és a kissé megemelt alváznak tudható be.

A Nissan Ariya által is használt CMF-EV padlólemezzel a gyártók elektromos autóinak utastere tágasabb lehet anélkül, hogy a külső dimenziókat növelni kellene. A ma bemutatott tanulmány is csupán 4,21 méter hosszú, a Renault elmondása szerint 15-30 centivel rövidebb, mint a szegmens hagyományos járművei, mégis páratlan kényelmet és csomagteret garantál az utasok számára.

Az újragondolt Mégane aljában egy 60 kWh-s, különösen vékonyra tervezett akkucsomag dolgozik, amely DC hálózaton legfeljebb 130 kW-on, AC-n pedig 22 kW-on tölthető. A hatótávolság mintegy 450 kilométer a WLTP szerint, de a padlólemez lehetőséget ad ennek növelésére. A tanulmányban az első tengelyre helyezett villanymotor teljesítménye 160 kW (217 lóerő) 300 Nm-rel, ennél erősebb motor nincs a Renault kínálatában. A Mégane eVision 8 másodperc alatt ér fel 100 km/h-ra álló helyzetből.

A végleges változat gyártása 2021 végén indul Franciaországban, azt egyelőre nem tudni, hogy az említett specifikációkat így hagyja-e a Renault.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.