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
auto
2024. 04. 19. péntek

Ultratöltővel bővült a Next-E és a MOL PLugee hálózata

A héten átadták Mosonmagyaróvár közelében az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán a MOL benzinkút pihenőjében a Next-E hálózat magyarországi szakaszának első nagy teljesítményű, ultratöltőjét. A 175 kW maximális teljesítményű Efacec gyártmányú töltő a feliratok tanúsága szerint CCS oldalon 150, CHAdeMO csatlakozón pedig elvileg 75 kW, gyakorlatilag 50 kW maximális töltési teljesítményre képes. A töltő elvileg képes a teljesítmény két autó közti megosztására, egyelőre úgy van beállítva, hogy egyszerre csak egy autót szolgáljon ki. Hogy ennek ellenére ne alakuljon ki torlódás, azt az ultratöltő mellett elhelyezett 50 kW-os DC töltő biztosítja, így az új állomáson egyszerre két autó is tölthető egyenárammal. Az 50 kW-os oszlop ezen felül 43 kW-os váltakozó áramú töltésre is képes, így ezen a MOL kúton adott esetben akár három autó is töltődhet egyszerre.

Balra az 50 kW-os, jobbra a 175 kW-os töltő látható, melynek a teljesítményelektronikája a kép bal szélén lévő fehér szekrénybe került (fotók: Németh Ágnes)

A keskeny kialakítású ultratöltő a teljesítményelektronikát egy külön szekrényben tartalmazza, amit néhány méterrel arrébb helyeztek el.

Az autópálya túloldalán lévő benzinkúton szintén megkezdődött az elektromos autó töltősziget kiépítése. Az 50 kW-os Efacec töltő már üzemel, és a 175 kW-os oszlop helye is elő van már készítve. A MOL-tól kapott tájékoztatás szerint ennek a készüléknek a szállítása is folyamatban van, így hamarosan itt is elérhető lesz a nagy teljesítményű töltés. A Mosonmagyaróvár mellett üzemelő benzinkutak és a melléjük telepített töltők a nap 24 órájában a hét minden napján üzemelnek.

A két mosonmagyaróvári helyszín mellett a Next-E projekt keretében a 7-es út mentén Letenyén (Bajcsy-Zsilinszky Endre u. 34), az önkormányzatoknak a GZR-T-Ö-2016 programban nyújtott támogatásból pedig Debrecenben (a Segner téri MOL benzinkúton) létesült még a MOL Plugee applikációval indítható töltő a napokban. A MOL Plugee weboldal szerint ezzel 50-re nőtt a hálózatban üzemelő helyszínek száma.

A töltők az Android és iOS rendszerekre egyaránt elérhető MOL Plugee alkalmazással indíthatók. A töltés ára 2020. november 1-ig minden csatlakozón egységesen 99 Ft/kWh, későbbiekben viszont az alábbiak szerint alakul majd a töltés díja:

AC
(22-43 kW névleges töltési teljesítmény szint)
DC
(50-75 kW névleges töltési teljesítmény szint)
Ultra DC
(75 kW feletti névleges teljesítmény szint)
Regisztrált felhasználó 99 Ft/kWh 139 Ft/kWh 139 Ft/kWh
Eseti felhasználó 99 Ft/kWh 149 Ft/kWh 149 Ft/kWh

Amennyiben a töltés 30 percnél tovább tart, a 31. perctől a szolgáltató 1 Ft/perc díjat is felszámol a töltés díján felül. A töltés a benzinkutak nyitvatartási idejében a shopban is kifizethetők, ilyenkor AC töltésnél 10 kWh, DC és Ultra DC töltésnél 20 illetve 40 kWh egységekben lehet megváltani a szolgáltatást. A 10 kWh-s AC csomag díja 1090 Ft/töltés, a DC és az Ultra DC töltés ára pedig egységesen 3180 Ft/töltés (20 kWh) illetve 6360 Ft/töltés (40 kWh). Az AC töltés így 109 Ft/kWh, a DC és Ultra DC töltés díja pedig 159 Ft/kWh.

Elindult a MOL Plugee applikáció

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.