Az elmúlt évben Kanadában, Ausztriában és Dél-Koreában előforduló, összesen 16 tűzeset miatt a Hyundai Dél-Koreában több mint 25 000 tisztán elektromos Konát hívott vissza október 16-tól, majd a visszahívást kiterjesztették, így világszerte mintegy 77.000 2017 szeptembere és 2020 márciusa között gyártott autót várnak a szervizekben egy terven kívüli átvizsgálásra. Kanadában kiégett egy Kona Electric A korábbi híreinkben még nem tudtunk információval szolgálni arról, hogy a probléma felderítésén együtt dolgozó Hyundai és LG Chem szakemberek milyen vizsgálatokat hajtanak végre a további tűzesetek megelőzése érdekében, most azonban a ZDNet Korea portál közölt egy cikket a visszahívás eredményeiről. A Demokrata párt képviselőjétől, Jang Gyeong-Tae-tól, kapott információk szerint Dél-Koreában az érintett 25.000 autóból 17.000 már részt vett a visszahíváson, melyek közül 170 esetben az akkumulátornál valamilyen rendellenességet találtak, így ezekben az autókban ingyenesen akkut cseréltek. A visszahíváson átesett autók tulajdonosai azonban a töltés jelentős mértékű lassulására panaszkodtak. A koreai hírportál a Hyundaitól kapott információkra hivatkozva közölte, hogy az autók szoftverét úgy módosítják, hogy töltés közben a 80%-os töltöttségi szint elérésekor a rendszer lefuttat egy körülbelül 10 perces akkumulátor ellenőrzést, majd a tesztet követően – amennyiben nem tapasztalható rendellenesség – a töltés tovább folytatódik. Az egész világra kiterjesztik a Hyundai Kona tűzesetek miatti visszahívását A koreai lap a Hyundai képviselőjétől azt is megtudta, hogy a visszahíváson végrehajtott szoftver módosítás nem csökkenti az elérhető akkumulátor kapacitást, és a teszt végrehajtási idejétől eltekintve a töltési sebesség is a megszokott marad. Amennyiben az autó a teszt végrehajtása során akkumulátor hibát észlel, letiltja az autó indítását. A Hyundai elnézést kér az érintett tulajdonosoktól, amiért a sürgős visszahívást megelőzően nem tájékoztatták őket a szoftverfrissítés hatásairól. FRISSÍTÉS: Dél-Koreában a múlt héten is kigyulladt egy Hyundai Kona, DC villámtöltés közben. Az országban ez volt a 14., világszerte a 16. tűzeset. A legutolsó eset érdekessége, hogy egy korábbi BMS frissítésen már átesett példánnyal történt a baleset. A tüzet szerencsére pillanatok alatt sikerült eloltani, ugyanis az autó a helyi tűzoltóságtól csupán 160 méterre töltődött. Fontos részlet a kigyulladó autókkal kapcsolatban, hogy a hazai piacra került mintegy 25 000 Kona túlnyomó többségéhez az LG Chem szállította az akkumulátorokat, előfordult azonban akku-hiány, amikor a Dél-Koreában forgalomba helyezett autókba is SK Innovation akkumulátorok kerültek. Körülbelül 1-2000 Kona fut SKI akkuval az országban, amelyekből egyelőre egyetlen tűzesetről sem tudnak. Információnk szerint a Dél-Koreán kívüli piacra, így az Európába szállított autók többségében az SKI által gyártott akkumulátor van, ez lehet a magyarázata annak, hogy Dél-Koreában 25 000 autóból már 14 kigyulladt, miközben a világ többi részén a visszahívás által érintett 52 000 autó esetében csupán 2 esetben történt baleset. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!