A Mitsubishi a hét elején közzétette legújabb környezetvédelmi stratégiáját, mely alátámasztja azt, amit már az Eclipse Cross plug-in hibrid SUV októberi premierjekor sejteni lehetett: a vállalat jövője nem sok teljesen elektromos modellt tartogat számunkra. A japánok 2030-ra 40%-kal csökkentenék új autóikból származó CO2-kibocsátásukat a 2010-es pénzügyi évihez képest, amit elsősorban konnektoros hibridekkel, valamint a hagyományos meghajtású járműveik belsőégésű motorjának fejlesztésével igyekeznek elérni. A tisztán elektromos technológiáról külön említést sem tesz a Mitsubishi, ám a plug-in hibrid rendszer tökéletesítésétől azt várja, hogy tíz év alatt az összes értékesítés felére növelje a hálózatról is tölthető modellek arányát.
Eclipse Cross PHEV: újra hibriddel írna történelmet a Mitsubishi
Az autógyártó az előttünk álló évtized kihívásai közé sorolja a V2X technológia elterjedését, ami nem meglepő, hiszen a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség erős ezen a vonalon, ráadásul a természeti katasztrófák által gyakran sújtott Japánban óriási segítség lehet, ha a forgalomban lévő elektromos autók energiát tudnak visszatölteni a hálózatba.
A Mitsubishi kihangsúlyozza az elektromos járművek akkumulátorának ismételt felhasználását és feldolgozását, valamint a kőolajból származó műanyagok kiváltását a gyártás során, amelyek mind a nyersanyagok körforgását, és a megtermelt hulladék mennyiségének csökkenését szolgálják. A vállalat említi a használt aksik energiatárolókban való újrafelhasználását, amelyben szintén élenjáró a Nissan és a Renault, de konkrét projektekről egyelőre nem számolt be a Mitsubishi.
A márka első és egyetlen tisztán elektromos modelljének, az i-MiEV-nek a sorozatgyártása a jövő év elején áll le végleg, így a kínálatban egyedül az Outlander PHEV és az Eclipse Cross PHEV marad töltőcsatlakozóval, az utóbbi európai megjelenése továbbra is kétséges.