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
auto
2024. 03. 29. péntek

„Rendkívül megbízható forrásokra” hivatkozva a BMWBlog arról számolt be, hogy zöld utat kapott a Mini Cooper SE erősebb változatának fejlesztése GP utónévvel, mely a teljesítmény-központúságot jelöli majd a villanyautó karosszériáján. Konkrét műszaki specifikációkat egyelőre nem tett közzé a portál, de hasonló tuningkezelést kell elképzelni, mint amilyennel a John Cooper Works mérnökei kényeztetik a Mini alapmodelljeit, azaz a plusz kilowattok mellett átdolgozott külsőt, sportosabb felfüggesztést, nagyobb hátsó szárnyat, erősebb fékrendszert, terebélyesebb légbeömlőket, és nagyobb felniket is kap. Erről tanúskodnak a BMWBlog fotói is:

Azt most még nem tudjuk, hogy az izmosabb Miniket készítő almárkának lesz-e bármi köze a tisztán elektromos Cooper SE GP-hez, de a brit vállalat igazgatója nemrég arról beszélt, hogy a Mini elektromos kínálatának bővülése idővel a John Cooper Works munkatársait is bevonja az elektromobilitás világába, sőt, a kereslet függvényében kizárólag villanyautó-gyártóvá is válhat a 2002 óta működő műhely.

Kínából hozza új villanyautóit a Mini

Jelenlegi formájában a BMW i3s hajtásláncával 135 kW-os teljesítmény leadására képes az első sorozatgyártott teljesen elektromos Mini, amihez egy bruttó 32,6 kWh-s (nettó 28,9 kWh-s) akkucsomag szolgáltatja az energiát. Egy ekkora autóban nincs sok lehetőség az akku méretének és tömegének növelésére, márpedig a fokozott energiakivétel mellett szükség lesz a kapacitás növelésére. Elképzelhető, hogy a BMW ezt az i3 által jelenleg használt cellák beépítésével oldja meg, amivel a prémium kisautó 42,2 kWh energia tárolására képes, igaz már nem sokáig, hiszen érkezik az újabb frissítés.

A BMWBlog írása egyébként éppen azon a napon jelent meg, amikor a BMW bejelentette, hogy a #NEXTGen online rendezvénysorozat keretein belül a jövő héten bemutatja iNEXT modelljét, hozzátéve, hogy a Motorrad és a Mini márkák sem maradnak újdonság nélkül. Nem lennénk meglepve, ha éppen a kigyúrt villany-Mini gurulna a kamerák elé később e hónapban.

Elektromos autó teszt: MINI Cooper SE

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.