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
auto
2024. 04. 24. szerda

Elektromosan tér vissza az Opel Monza?

elektromos autó

Az Auto Motor und Sport spekulációi szerint az Opel visszavezetné a Monzát a kínálatába, hogy azt a mostaniaknál egy sokkal sportosabb modellel színesítse az ügyfelei számára. Az 1978 és 1986 között gyártott sportkupét egyszer már felélesztette az autógyártó, 2013-ban, amikor az eredeti látványvilágot hidegvérrel félredobva egy rendkívül látványos luxustanulmányt formált belőle, ám a Frankfurti Autószalonon kiállított darab végül csak egy egyszeri bemutatóautó maradt.

A német hírportál nem fejtette ki, mire alapozza ötletét, Michael Lohscheller vezérigazgató pedig se nem cáfolta, se nem igazolta a pletykát, de amennyiben tényleg visszatér az Opel Senator alapján épített felső középkategóriás jármű a palettára, a korábbiaktól gyökeresen eltérő arculattal juthatnak majd hozzá a vásárlók. Ez külsőre és belsőre is igaz, ugyanis a híresztelések szerint a jövő Monzája egy tisztán elektromos crossover lesz. Ha az a cél, hogy atletikus maradjon a modell, akkor túlzottan biztos nem fogja megemelni és lekerekíteni az Opel, a 2013-as koncepciónál viszont egy kicsit biztosan szolidabb formát ölt majd az autó.

Az újságírók szerint a villanyautó 2024 környékére várható, és a PSA tervezett eVMP (Electric Vehicle Modular Platform) padlólemezére épülne rá. Ez a technológia első-, és összkerekes meghajtást is megenged, maximálisan 250 kilowattos teljesítménnyel, míg az akkucsomag kapacitása 60 és 100 kWh között mozoghat. A hatótávolság így minimum 400, maximum 650 kilométer lehet a WLTP szerint. A PSA jelenleg két platformra pakolja tisztán elektromos modelljeit, a személyautók az eCMP-n nyugszanak, a haszongépjárművek pedig az EMP2-t használják.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.