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
auto
2024. 04. 24. szerda

Toyota: a Tesláé a recept, de miénk a konyha és a séf

elektromos autó

Lehet, hogy a piaci érték tekintetében a Toyota alulmarad a Teslával szemben, de nem szabad alábecsülni a tényt, hogy a japán autóipari óriás már 100 millió autónál is többet épített – fogalmazott Akio Toyoda, a vállalat alapítójának unokája a 2021-es pénzügyi év második negyedévének online értékelőjén, amikor szokatlanul nyíltan fejtegette a két autógyártó teljesítményét.

$1000 – A Tesla a világ legértékesebb autógyára

A Tesla azt állítja, hogy az ő receptje lesz a mérce a jövőben, de ami nekünk van, az az igazi konyha és az igazi séf” – utalt a Toyota elnöke a vállalat globális gyártókapacitására és az ebből nyert méretgazdaságosságra, előhúzva egy olyan ütőkártyát, amellyel a hagyományos nagy autógyártók rendszeresen visszavágnak, amikor az újságírók felemlegetik a Tesla sikereit. Az Autonews hírportál adatai szerint a Tesla körülbelül 367.500 járművet adott el 2019-ben, ami mindössze 3,4%-a a Toyota által kibocsátott 10,74 milliós autóseregnek.

Akio Toyoda, a Toyota elnöke, Forrás: Toyota

Toyoda úgy folytatta a főzős analógiát: „[a Tesla] nem igazán csinál semmi olyat, ami valódi, az emberek csak a receptet veszik meg. A miénk a konyha és a séf, és mi igazi ételt főzünk.” Szerinte a Toyota márkanév több évtizedes építgetése a megfizethető és megbízható modellek tömeggyártása által mostanra egy olyan hű vásárlói kört eredményezett, amelynek tagjai továbbra is ki fognak tartani az autógyártó mellett.

Hozzátette azonban, hogy a Toyotának van mit tanulnia a Teslától, például a szoftverfrissítésekről és a megújuló energiával kapcsolatos termékekről, valamint arról, hogyan generáljon nyereséget a villanyautóival. A japánok a hibridek mellett tették le a voksukat, és jelenleg arra várnak, hogy az akkumulátorok ára csökkenjen. Számításaik szerint ez a következő években kellő mértékben bekövetkezhet ahhoz, hogy 2025-re évi 500.000 tisztán elektromos autót gyártsanak. A Tesla az évtized közepére több millió éves termelést prognosztizál.

Nem bírnak eleget gyártani a Toyota RAV4 PHEV-ből

Elon Musk vállalkozása 2020 júniusában vált a Toyotát megelőzve a világ legértékesebb autógyártójává, s jelenleg többet ér, mint Japán hat másik nagy autógyártója együttvéve – világított rá Toyoda.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.