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
auto
2024. 03. 29. péntek

Röviddel prágai világpremierjét követően a Škoda Enyaq iV egy nemes küldetésre indult Franciaországba, hogy a világ legismertebb országúti kerékpár-versenyének résztvevőit kísérje igazgatói autóként. A cseh autógyártó járműveinek jelenléte teljesen megszokott a Tour de France-on, hiszen a Škoda immár 17 éve az esemény fő támogatója, ám a tisztán elektromos meghajtás egyelőre ritkaságszámba megy a bringásokat vezető autók között, pedig a levegőért küzdő sportolók közelébe nem is szabadna olyan kocsit engedni, amely a kipufogóján keresztül mérgező gázokat pöfög maga mögé. Habár az Enyaq csak három szakaszon óvhatta a versenyzőket a tüdőkárosodástól, a legnagyobb kerékpáros megmérettetések elektromosítását Spanyolországban folytatta, a hasonlóan népszerű La Vueltán.

Škoda Enyaq iV a Tour de France-on

A spanyolok 2882 kilométeres biciklitúrája idén a 75. alkalommal került megrendezésre, de a koronavírus miatt a korábbiakhoz képest kicsit késve, október 20-án kezdődött Irunban, a célvonalon pedig tegnap haladtak át a résztvevők Madridban. Az összesen 18 szakaszból álló versenyt összesítésben a szlovén Primož Roglič nyerte, aki így megvédte a tavaly megszerzett címét.

A Volkswagen MEB padlólemezére épített villanyautó itt is három szakaszon mutatta az utat a bicikliseknek, a 13-as etapon Muros és Mirador de Ézaro között, valamint a Sequeros-Alto de la Covatilla, és a Hipódromo de la Zarzuelától Madridig tartó 17-es és 18-as útszakaszon. Egyetlen szakasz kivételével valamennyi 100 és 200 kilométer közötti távolságot fed le, így az Enyaq még a hegyre felfutó részeken is gond nélkül teljesíteni tudta egyetlen töltéssel a maga 510 kilométeres WLTP szerinti hatótávolságával.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.