Röviddel prágai világpremierjét követően a Škoda Enyaq iV egy nemes küldetésre indult Franciaországba, hogy a világ legismertebb országúti kerékpár-versenyének résztvevőit kísérje igazgatói autóként. A cseh autógyártó járműveinek jelenléte teljesen megszokott a Tour de France-on, hiszen a Škoda immár 17 éve az esemény fő támogatója, ám a tisztán elektromos meghajtás egyelőre ritkaságszámba megy a bringásokat vezető autók között, pedig a levegőért küzdő sportolók közelébe nem is szabadna olyan kocsit engedni, amely a kipufogóján keresztül mérgező gázokat pöfög maga mögé. Habár az Enyaq csak három szakaszon óvhatta a versenyzőket a tüdőkárosodástól, a legnagyobb kerékpáros megmérettetések elektromosítását Spanyolországban folytatta, a hasonlóan népszerű La Vueltán.
A spanyolok 2882 kilométeres biciklitúrája idén a 75. alkalommal került megrendezésre, de a koronavírus miatt a korábbiakhoz képest kicsit késve, október 20-án kezdődött Irunban, a célvonalon pedig tegnap haladtak át a résztvevők Madridban. Az összesen 18 szakaszból álló versenyt összesítésben a szlovén Primož Roglič nyerte, aki így megvédte a tavaly megszerzett címét.
A Volkswagen MEB padlólemezére épített villanyautó itt is három szakaszon mutatta az utat a bicikliseknek, a 13-as etapon Muros és Mirador de Ézaro között, valamint a Sequeros-Alto de la Covatilla, és a Hipódromo de la Zarzuelától Madridig tartó 17-es és 18-as útszakaszon. Egyetlen szakasz kivételével valamennyi 100 és 200 kilométer közötti távolságot fed le, így az Enyaq még a hegyre felfutó részeken is gond nélkül teljesíteni tudta egyetlen töltéssel a maga 510 kilométeres WLTP szerinti hatótávolságával.