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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Egyetlen hiányzó kilométer miatt áll egy plug-in hibrid forgalmazása

elektromos autó

Nem éri el a Mini Cooper SE Countryman All4 tisztán elektromos hatótávja a BMW által megadott 60 kilométert az NEDC szerint, ezért a forgalmazáshoz szükséges engedélyt kiadó írországi hatóság megtiltotta a PHEV kiszállítását a probléma orvoslásáig. A német Süddeutsche Zeitung információi szerint az autógyártó saját maga jelentette az eltérést, miután belső tesztjei során észrevette, hogy a konnektoros Mini bizonyos esetekben csak 59 kilométert képes megtenni a régi és laza európai mérési szabvány szerint. A modellt 2017 óta értékesíti a BMW Group, de 2019-ben akkufrissítést kapott, abból eredhet a probléma.

Mini Countryman Cooper S E ALL4 plugin hibrid teszt

Elsőre azt gondolhatnánk, hogy mit számít az az egy kilométer, ami ráadásul a valóságban még ennél is kevesebb, de több szempontból is különösen fontos, hogy az autó tényleges tudása megegyezzen azzal, amit a gyártója hirdet. Ferdinand Dudenhöffer autóipari elemző szerint lélektani jelentősége van a megfelelően jelzett adatoknak, hiszen a téves állítások a bizalom elvesztéséhez vezetnek, ez pedig hatványozottan igaz plug-in hibridekre, amelyekről az utóbbi hónapokban heves társadalmi vita alakult ki. Ráadásul az autó vásárlásához igénybe vehető állami támogatás is a hatótávhoz van kötve, rendszerint ehhez mérten lövik be autóik tudását a gyártók, így akár egyetlen kilométer is dönthet a jármű áráról.

A BMW úgy nyilatkozott, hogy nem tervez nagyobb akkumulátort szerelni a hibrid Minibe, azt a minimális hatótáv-növelést az akkumulátor-felügyeleti rendszer frissítésével oldja meg. „Lehet, hogy nehéz megérteni, de nincs okunk nagyobb hatótáv-puffert beépíteni, mint amit a törvény előír. Nehéz verseny előtt állunk” – fogalmazott a BMW szóvivője, utalva rá, hogy az akku kapacitásának módosítása túlságosan költséges lenne, amit már ebben a prémium szegmensben sem engedhet meg magának.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.