Az első Tesla megjelenésekor könnyű dolga volt az amerikai startupnak, hiszen nem sok ellenfele volt. Az utóbbi években azonban egyre erősebb a mezőny, az autóvásárlók nagy szerencséjére fokozódik a verseny és egyre több kihívója akad a Teslának. Ma már nem csak olcsóbb, de minőségibb, talán gyorsabb és nagyobb elektromos autó is van a piacon. A töltőhálózat azonban egy olyan versenyelőny, amely még évekig behozhatatlannak tűnik a többi gyártó számára. A Tesla előnye, hogy az autók tölthetők a harmadik fél által telepített töltőoszlopokon is, a Supercharger hálózat azonban egyelőre zárt, így ahány SuC állomás van, annyival több helyen tudnak tölteni a Tesla tulajdonosok, mint a versenytársak. További előny, hogy a Superchargereknél az autók azonosítása automatikusan megtörténik a kábel csatlakoztatásakor, így nincs szükség mobiltelefonos alkalmazásra, vagy egyéb fizetési megoldásra. A saját töltőhálózattal az autó navigációs rendszere is tervezni tud, ismeri azok pillanatnyi foglaltságát, működőképességét, így a Tesla az útvonaltervezés gondját is leveszi a tulajdonosok válláról. A Superchargerek számának növekedése folyamatos, sőt egyre gyorsul. 2019 év végén világszerte 1716 állomáson több mint 15.000 töltőoszlopot használhattak az autósok. A következő 5000-hez kevesebb mint egy évre volt szükség, ugyanis 2020. november 8-án Twitteren (hol máshol…) bejelentették a húszezredik töltőoszlop bekapcsolását. 20k Superchargers and counting pic.twitter.com/urudyt9Eui — Tesla (@Tesla) November 8, 2020 A töltők között egyre több a Supercharger V3, amely nem csak nagyobb teljesítményre, de intelligens teljesítmény-megosztásra is képes az egy helyszínre telepített töltőoszlopok között, azaz egyetlen ~400 kW-os átalakító egységről akár négy töltőcsatlakozót is képes akár 250 kW teljesítménnyel kiszolgálni, a rendelkezésre álló teljesítményt dinamikusan szétosztva a csatlakoztatott autók között. Nemrégiben egy szoftverhibának köszönhetően az is kiderült, hogy a Tesla töltőberendezése Európában képes a legtöbb CCS csatlakozóval szerelt autótípus töltésére is a Teslák mellett, így technikai akadálya nem lenne a jelenleg zárt hálózat megnyitásának. Superchargeren tölt az e-Golf, Zoe és Ioniq? PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG90b2x0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWVsZWt0cm9tb3NhdXRvdG9sdG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1jaGFyZ2VyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1jaGFyZ2VyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!