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
auto
2024. 04. 23. kedd

Megint megmondták, hogy nem lesz elektromos Porsche 911

elektromos autó

Talán már az ősemberek is azon gondolkodtak az első tűzrakásuk melengető lángjainál, hogy lesz-e tisztán elektromos változat a Porsche 911-ből, de az biztos, hogy az elmúlt években, mióta látványosan a magasba tört a villanyautók népszerűsége, rengetegszer olvashattunk erről szóló pletykákat a hírekben. Ezek rendszerint ellent mondtak egymásnak, hiszen míg egyszer arról szóltak, hogy a Porsche modellportfóliója kivétel nélkül teljesen elektromosra áll át, addig máskor már azt szögezték le, hogy egy ekkora ikon előbb vonul ki végleg a kínálatból, minthogy szégyenteljesen elektromossá váljon.

Oliver Blume vezérigazgató egy múlt heti konferenciahívásban ismét szóba hozta a villanyos 911 dilemmáját, ami valójában mindkét tábor, azaz az elektromos autók mellett és ellen érvelők számára is pozitív üzenetet hordoz. A CEO elmondta, hogy a közeljövőben biztosan nem készül 100%-ban elektromosság által hajtott változat a sportkocsiból, a 911 nagyon sokáig meg fogja őrizni belsőégésű motorját. Ám ennek oka nem a modell hírnevében keresendő, vagy abban, hogy a gyártó nem merne ekkorát rúgni a motorzajos Porsche-élményre vágyó vásárlóiba, hanem az áll a döntés hátterében, hogy Blume szerint az elektromobilitás számára kizárólag erre a célra tervezett autókat érdemes építeni. A 911-et belsőégésű motorral alkották, nem lenne hasznos teljesen elektromos hajtással keverni – mondta az igazgató. Ez mindenképpen észszerű megközelítés, hiszen a villanyautók tudása csak saját dedikált padlólemezen, a belsőégésű motoros szerkezetek megkötései nélkül aknázhatók ki, és csak így jelenthetnek megfelelő alternatívát a hagyományos társaikkal szemben.

A villanyautó fogy a legjobban a Porschénál

Persze megoldható lenne, hogy a sportautó egy teljesen új, villanyautók számára fejlesztett padlólemezen újjászületik, ez történik a Macan SUV-val is, ami az Audi és a Porsche közös PPE padlólemezére épül, de Blume szerint ha egy újabb sportos modellre lesz szükség a cégnél, akkor az egy vadonatúj termék lesz. A Macan a vállalat második tisztán elektromos modellje lesz a Taycan után, de ez utóbbiból készül egy tágasabb, Cross Turismo változat is.

Mindazonáltal a 911 sem marad teljesen érintetlenül, és a fejlesztés iránya egy 400V-os villanymotort használó hibrid rendszer felé mutat, de hogy ennek piaci bevezetésére mikor kerül sor, az nem derült ki a hívásból. A Porsche szeptemberben bejelentette, hogy partnereket keres teljesen szintetikus üzemanyagok fejlesztéséhez, mert az elektromosítást nem tartja elég gyorsan megvalósíthatónak az egyre szigorúbb kibocsátási szabályoknak való megfeleléshez, s így a belsőégésű motoros autóit is tovább tudná a piacon tartani.

A Porsche 911 1964-ben került piacra, azóta nyolc generáción és számos karosszéria-, illetve teljesítmény-változat születésén van túl, melyekből napjainkig összesen több mint 1,1 millió darab fogyott.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.