A Volkswagen Csoport első és legfontosabb elektromosautó-gyára a hajdani Trabant-gyár Zwickauban, ahol a gyártás felfuttatását követően 2021-től évente 330.000 MEB platformra épülő autó készül majd. A szászországi üzem kizárólag tisztán elektromos modelleket készít majd Volkswagen, Audi és SEAT márkajelzéssel. A második gyár, ahol a MEB padlólemezre helyezett ID.3 készül majd, a drezdai „üvegmanufaktúra”. Korábban a Volkswagen 2020 őszére ígérte, hogy Drezdában is megkezdődik az ID.3 gyártása, amely meg is történt, ugyanis szeptember végén hozzáláttak az előgyártáshoz. Drezdában az e-Golf és a Phaeton modelleket váltja az új, tisztán elektromos ID.3. Jörg Farkas, Joachim Löw, Thomas Ulbrich és Danny Auerswald az ID.3 előgyártás elindításakor Drezdában (Fotó: Volkswagen) A gyártás ünnepélyes elindításán részt vett Joachim Löw, a Volkswagen futballedzője, az ID.3 márka nagykövete, Thomas Ulbricht, a Volkswagen igazgatótanácsának elektromobilitásért felelős tagja, valamint Danny Auerswald, a drezdai üzem vezetője. „Drezdában ma megkezdődik az ID.3 előgyártása. Újabb mérföldkő ez a Volkswagen és Szászország számára egyaránt. Folytatódik az átállás az elektromobilitásra a Phaetontól az e-Golfon keresztül az ID.3-ig” – mondta Ulbrich az eseményen. A sorozatgyártás beindulása 2021 februárjára várható, ugyanis az év végéig még Drezdában készül a Golf elektromos változata, melynek gyártását az ID.3 szoftverproblémák miatti késésének következtében többször meghosszabbították. Az év végétől azonban már biztosan nem gyártanak több e-Golfot, így megkezdődhet az átállás az új modellre. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!