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
auto
2024. 04. 19. péntek

Tisztán elektromos Ferrarit ugyan még néhány évig nem fogunk látni az utakon, de tavaly május óta már az olasz sportautó-márka vásárlói is megtapasztalhatják, milyen érzés a V8 lármája nélkül autózni, és ha utána még fel is töltik a SF90 Stradale akkumulátorát, akkor arra is rádöbbenhetnek, hogy mennyire nem nagy ördöngösség rádugni egy autót a hálózatra. Elektromos képességeit tekintve semmi kiemelkedő sincs a gyártó első plug-in hibridjében, de sokat segíthet eloszlatni az ügyfelek tévhiteit az elektromobilitásról.

A maranellói cég most bemutatta legújabb modelljét, mely plug-in hibrid hajtásláncával elvette hagyományos testvérétől, a 812 GTS-től a világ legerősebb lenyitható tetejű, szériagyártott autója címet. Az SF90 Spider egy az egyben a Stradale technológiáját használja, azaz a 780 lóerős, 4-literes ikerturbós V8-as erőgép teljesítményét három kicsi villanymotor tornázza feljebb 162 kW-tal. A végeredmény egy 986 lóerős, 900 Nm nyomatékú, összkerék-meghajtású paripa, ami akár 2,5 másodperc alatt is felér 100 km/h-ra álló rajtból. Az energiát egy 7,9 kWh-s akkupakkból kapják a motorok, ami ha teljesen fel van töltve, akkor körülbelül 25 kilométeren keresztül biztosítja a hajtást a belsőégésű motor nélkül.

Az SF90 Spider nagyrészt megőrizte a Stradale formáját és arányait, az egyedüli különbségek a tető kialakításához kapcsolódnak. Mint minden lenyitható tetejű modern Ferrari, a Spider is egy visszahúzható alumínium keménytetőt kapott, ami 14 másodperc alatt nyílik vagy csukódik. A komplex mechanizmushoz beültetéséhez egy kicsit módosítani kellett az autó hátrészén, az utastér mögé a fejtámlákkal egy vonalban egy pár támpillér lett beépítve, csökkentve a hátrafelé látás korlátozottságát. Az utasteret is egy kicsit előrébb tolták a tervezők, a tetővonal 20 mm-rel lentebb került, és a szélvédő futása is kicsit meredekebb.

A második plug-in hibrid Ferrari szállítása 2021 második felében kezdődik, ára 473.000 euróról indul Olaszországban.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.