PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Kínai gyártótól vásárol szén-dioxid-kvótát a VW Európában

elektromos autó

A szén-dioxid-kvóták adásvétele hatalmas üzlet, amely az idei évtől megszigorított európai szén-dioxid-kibocsátási normák miatt az autógyártóknál is előtérbe került. A legnagyobb kvótaeladó nem meglepő módon a Tesla, hiszen kizárólag elektromos modellekkel van jelen a piacon. A Teslát szokták is támadni, mondván, hogy a kvótákból származó bevételei nélkül már régen csődbe jutott volna. Ezek az elméletek nem számolnak azzal, hogy a csőd nem az egyetlen lehetőség, választhatna az agresszív fejlesztések helyett akár valamivel konzervatívabb növekedést is az amerikai gyártó a kvótapénzek nélkül.

A Hondát is a Tesla mentheti meg a bírságtól

A Tesla és az FCA közötti együttműködés nem újdonság, korábbi hírek szerint az FCA a Németországban épülő Giga Berlin költségeivel összemérhető pénzt fizet a Teslának, hogy egybeszámíthassák a két cég Európában eladott autóinak szén-dioxid-kibocsátást, így az olasz-amerikai cég elkerülhesse az EU-nak fizetendő büntetést. A múlt hónapban a Honda is csatlakozott ehhez a csoporthoz, azaz a japán gyártó is a Tesla kvótáival kívánja megúszni a büntetést.

Az FCA és a Honda a Teslától vásárol szén-dioxid-kvótát

A régi nagyok közül egyértelműen a Volkswagen veszi a legkomolyabban az elektromobilitásra való átállást, de úgy tűnik, az ID.3 nem tervezett késései miatt nem sikerült volna elkerülni a büntetést, ezért a német gyártó is kvótavásárlásra kényszerült. Matthias Schmidt autóipari elemző számolt be arról, hogy a VW és a kínai SAIC konszern megállapodást kötött arról, hogy a SAIC tulajdonában lévő MG márkanév alatt Nyugat-Európában forgalmazott autókat (melyek jelentős része tisztán elektromos), 2022-ig a Volkswagen csoport autóival együtt fogják figyelembe venni a flottaszintű szén-dioxid-kibocsátás megállapításakor.

2020 és 2022 között a VW csoport és az MG szén-dioxid-kibocsátását közösen fogják figyelembe venni

Az MG elektromos autók egyre népszerűbbek az Egyesült Királyságban és Nyugat-Európában egyaránt. Az MG ZS EV modellből szeptemberben már 2183 példány kelt el Európában, de a villanyautózás európai fellegvárában, Norvégiában ebben a hónapban a Volkswagen ID.3 mögött a második helyen áll a legnépszerűbb elektromos autók ranglistáján, így a Volkswagen számára jelentős segítséget jelenthet a SAIC-kal kötött megállapodás. Persze házon belül is mindent megtesznek a büntetés elkerüléséhez, a legfrissebb hírek szerint az ID.4 amerikai piaci bevezetését is elhalasztják néhány hónappal, hogy minél több példányt tudjanak Európában eladni.

Elhalasztják a VW ID.4 amerikai piaci bevezetését

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.